شناسهٔ خبر: 49551834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی مطرح کرد؛

الگوسازی و معرفی الگو برای تفریحات سالم هدف مهم ایجاد دهکده مقاومت بسیج

سردار کریمی گفت: هدف از تشکیل و راه اندازی دهکده مقاومت بسیج الگوسازی و معرفی الگو برای تفریحات سالم است که با تکیه بر فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس برای دیگر مجموعه‌ها الگو معرفی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» ظهر امروز (سه‌شنبه) در آیین بازدید از بخش های مختلف دهکده مقاومت سپاه روح الله اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکری راه اندازی دهکده مقاومت بسیج در استان است که با رویکرد فرهنگی، ورزشی، تفریحی و خدماتی فعالیت می کند و برای عموم مردم استان قابل استفاده می باشد.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین رویکرد فعالیت های دهکده مقاومت بسیج در استان مرکزی است که البته برنامه ها باید با خلاقیت و جذابیت ویژه ای و متناسب با مخاطبین پیش بینی و اجرا شوند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: عملیاتی نمودن مطالبات و دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی سیاست اصلی برنامه های دهکده مقاومت بسیج است و امیدواریم هیئت مدیره این مجموعه در این راستا برنامه های خوبی پیش بینی و اجرا کند.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان، کارشناسان و فعالین فرهنگی در اجرای برنامه ها در دهکده مقاومت یک ضرورت است و پیش بینی می شود با استفاده از هیئت اندیشه ورز بسیج در این مسیر گام برداشته شود.

کریمی تأکید کرد: هدف از تشکیل و راه اندازی دهکده مقاومت بسیج الگوسازی و معرفی الگو برای تفریحات سالم است که با تکیه بر فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس برای دیگر مجموعه ها الگو معرفی می کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز ظرفیت ها و بسترهای بسیار خوبی در دهکده مقاومت بسیج استان فراهم شده، گفت: باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد نشاط اجتماعی به کارگیری شوند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: با ظرفیت هایی که امروز در دهکده مقاومت بسیج استان مرکزی فراهم شده قابلیت ایجاد پاتوق فرهنگی برای جوانان و نوجوانان وجود دارد و همه مجموعه های استان باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

وی ادامه داد: اقشار بسیج به جهت ارتباط با بدنه جامعه باید برای استفاده از ظرفیت های دهکده مقاومت بسیج برنامه عملیاتی داشته باشند و با خلاقیت و نوآوری آحاد جامعه را با استفاده از ظرفیت دهکده مقاومت بسیج با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنند.

کریمی اضافه کرد: یکی از دستاوردهای مهم دیگر کنگره راه اندازی اردوهای هفت اقلیم است که با هدف سیره شناسی امام خمینی (ره) در دستور کار قرار گرفت و امروز می توان از ظرفیت دهکده مقاومت برای پیشبرد اردوهای هفت اقلیم استفاده کرد.

 وی تأکید کرد: هم افزایی و مشارکت اتفاق افتاده در ستاد کنگره شهدای استان برای انجام اقدامات بزرگ می تواند الگوی سایر مسائل در استان باشد چراکه با وحدت و هم افزایی دستگاه ها در کنگره یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و اجتماعی رقم خورد و امروز برکات و آثار برگزاری کنگره به خوبی در جامعه قابل مشاهده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی  بیان کرد: بیش از سه هزار نفر از فعالین فرهنگی ، اجتماعی و سایر بخش های دیگر در برگزاری کنگره مشارکت کردند و امروز ستاد کنگره شهدای استان به یک جریان شتابنده برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت رسانی به مردم تبدیل شده است.

وی گفت: از مهمترین اقدامات ماندگار کنگره تحقق بسیج مردمی برای تجلیل از شهدای استان ، راه اندازی نهضت های خدمت رسانی به مردم و تبیین نقش استان مرکزی در دفاع مقدس است و بسیاری از اقدامات انجام شده در طی این سال ها به برکت زیرساخت های ایجاد شده در کنگره شهدای استان مرکزی بوده است.

کریمی خاطر نشان کرد: متاسفانه بیماری کرونا در طی ماه های گذشته آسیب های زیادی به برنامه ها و مجموعه های فرهنگی وارد کرده و امیدواریم با اقداماتی همچون اجرای طرح شهید سلیمانی و عزم ملی برای واکسیناسیون عمومی مردم بتوانیم در راستای برگزاری برنامه های فرهنگی به شکل تدریجی گام برداریم.

انتهای پیام/ 

نظر شما