شناسهٔ خبر: 49551353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دهکده مقاومت استان مرکزی الگوی فرهنگی مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس است

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: فعالیت دهکده مقاومت بسیج در استان مرکزی الگویی فرهنگی مبتنی بر ارزش‌های دفاع مقدس است.

صاحب‌خبر -

سردار سرتیپ دوم پاسدار "محسن کریمی" عصر سه‌شنبه در بازدید از بخش‌های مختلف دهکده مقاومت سپاه روح الله افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی راه اندازی دهکده مقاومت بسیج در استان است که با رویکرد فرهنگی، ورزشی، تفریحی و خدماتی فعالیت می کند و برای عموم مردم استان قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه عملیاتی کردن مطالبات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی، سیاست اصلی برنامه‌های دهکده مقاومت بسیج است، گفت: 
بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان، کارشناسان و فعالان فرهنگی در اجرای برنامه‌ها در دهکده مقاومت یک ضرورت است و می‌توان از ظرفیت هیات اندیشه ورز بسیج، در این مسیر بهره‌مند شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: هدف از تشکیل و ایجاد دهکده مقاومت بسیج، الگو سازی برای تفریحات سالم است که با تکیه بر فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس برای دیگر مجموعه‌ها الگو معرفی می‌کند.
سردار کریمی دستاورد مهم دیگر کنگره را ایجاد اردوهای هفت اقلیم عنوان کرد و افزود: این مهم با هدف سیره شناسی امام خمینی(ره) در دستور کار قرار گرفت و اکنون می توان از ظرفیت دهکده مقاومت برای پیشبرد اردوهای هفت اقلیم استفاده کرد.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار نفر از فعالان فرهنگی، اجتماعی و سایر بخش های دیگر در برگزاری کنگره مشارکت کردند و اکنون ستاد کنگره شهدای استان، به یک جریان شتابنده برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت رسانی به مردم تبدیل شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: از مهمترین اقدامات ماندگار کنگره، تحقق بسیج مردمی برای تجلیل از شهدای استان، ایجاد نهضت‌های خدمت رسانی به مردم و تبیین نقش استان مرکزی در دفاع مقدس است و بسیاری از اقدامات انجام شده در طی این سال‌ها به برکت زیرساخت‌های ایجاد شده در کنگره شهدا بوده است.
مدیر عامل مجموعه دهکده مقاومت سپاه روح الله استان مرکزی نیز بیان داشت: دهکده مقاومت بسیج با اهداف ایجاد فضای امن تفریحی، فرهنگی و گردشگری برای خانواده‌ها، فراهم کردن بستر فروش برای حمایت از کالاهای ایرانی، اشتغال زایی و به کارگیری نیروهای متعهد و بسیجی ایجاد شده است.

سید" جواد محمدی" افزود: ایجاد نمازخانه، کتابخانه مجهز، فروشگاه، سالن چند منظوره فرهنگی، مجتمع اقامتی و خدماتی، آلاچیق‌های مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی، سالن آمفی تئاتر، باشگاه پینت بال، پیست موتورسواری، پیست کراس، کافی شاپ، باغ پرندگان، شهربازی، باشگاه تیراندازی اهداف پروازی و سایر قسمت‌های متنوع دیگر از جمله قسمت‌های فعال دهکده مقاومت بسیج استان مرکزی است.

 وی بیان کرد: باغ پرندگان یکی از قسمت های جذاب دهکده مقاومت بسیج استان مرکزی است که قسمت‌های ساخت بخش‌های مختلف آن در مراحل نهایی شدن است و در قسمت های اکو پارک، نمایشگاه پرندگان و خزندگان، آتلیه عکاسی، باغ پرندگان و قسمت‌های رفاهی و خدماتی، آماده ارائه خدمات است.

مدیر عامل مجموعه دهکده مقاومت سپاه روح الله استان مرکزی یادآور شد: ایجاد یک فضایی امن و مطمئن برای کلیه جوانان و آحاد مردم در در دهکده مقاومت بسیج از برنامه‌های در دستور کار است و امیدواریم با ریشه کن شدن کرونا بتوانیم حجم عظیمی از برنامه های فرهنگی در این مجموعه برگزار کنیم.

نظر شما