شناسهٔ خبر: 49544447 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سخنگوی اپلیكیشن شاد در رادیو گفت‌وگو:

ارتقاء سرورها و رفع مشکلات شبکه شاد در سال جدید

صادقی در رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: شبکه شاد یکی از مهمترین دستاوردها و مولود خلف دوران کرونا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ حسین صادقی، سخنگوی اپلیکشین شاد، در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد اپلیکیشن شاد گفت: شیوع ویروس کرونا در کنار تمام آسیب‌هایی که به نظام آموزشی ما وارد کرد، در بحث ایجاد شبکه شاد و استفاده از فضای مجازی در آموزش به کمک ما آمد و فرصت و جریان جدید آموزشی را در کشور رقم زد.

وی ادامه داد: شبکه شاد خیلی زود توانست با معلمان و دانش آموزان انس بگیرد به طوری که در حال حاضر در هر ثانیه 2 میلیون و 200 هزار نفر در این پیام رسان تبادل پیام دارند.

صادقی اظهار داشت: در ابتدای راه اندازی شبکه شاد، امکاناتی که معلمان و دانش آموزان در مبحث آموزش از آن انتظار داشتند را نتوانست برآورده کند ولی با همان زیرساخت‌هایی که داشت اجازه نداد که آموزش ما تعطیل شود.

*** ایجاد امکان تبادل صوتی در نسخه جدید شبکه شاد

سخنگوی اپلیکیشن شاد با اشاره به ارتقاء این شبکه گفت: در نسخه جدید شبکه شاد که برای سال تحصیلی جدید آماده شده است امکان تبادل صوتی همزمان معلم و دانش آموزان فراهم شده است و امکان آزمون ساز که از خلاء‌های نسخه قبلی بود نیز برطرف شده و معلمان می‌توانند آزمون‌های مورد نیاز را برای دانش آموزان در این شبکه برگزار کنند.

وی ادامه داد: برای آغاز سال تحصیلی جدید سرورهای شبکه ارتقاء یافته است و دیتاهای اضافی و حدود 45 میلیارد فایل آموزشی مولتی مدیا مبادله شده در سال قبل که فضای زیادی از سرورها را پر کرده بودند خالی شده است و این مهم باعث افزایش سرعت شبکه می‌شود.

صادقی تاکید کرد: ‌در سال تحصیلی جدید، امر آموزش از سه درگاه حضوری، تلویزیونی و شبکه شاد انجام می‌شود که این مهم باعث می‌شود ترافیک شبکه شاد کاهش یابد.

*** شبکه شاد کمک کننده برقراری عدالت آموزشی

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی نظام تعلیم و تربیت برقراری عدالت آموزشی است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم به آن اشاره شده و برنامه‌های آموزش و پرورش نیز بر این اساس است گفت: رفتن به سمت آموزش‌های تلویزیونی و مجازی و استفاده از شبکه شاد برای تحقق این مهم است و شبکه شاد در واقع کمک کننده و برقرار کننده عدالت آموزشی بوده است.

سخنگوی اپلیکیشن شاد در رادیو گفت‌وگو با اشاره به مزیت‌های شبکه شاد گفت: ‌ در هیچ پیام رسانی این ظرفیت وجود ندارد و در اپلیکیشن شاد ظرف چند ماه 18 میلیون کاربر این شبکه شده‌اند، که این ظرفیت برای آموزش و پرورش بسیار مهم است و به همین جهت در مرکز فناوری آموزش و پرورش معاونتی تحت عنوان معاونت شاد ایجاد شده است که این امر هویت و بقای شبکه شاد را تضمین می‌کند.

نظر شما