شناسهٔ خبر: 49528883 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دیروز برای سومین روز متوالی مناطقی از غزه را بمباران کردند

انتقام فرار زندانیان الجلبوع از غزه

روزنامه جوان

رژیم صهیونیستی که با فرار زندانیان فلسطینی از امنیتی‌ترین زندان این رژیم، حیثیت امنیتی خود را بر باد رفته می‌بیند، برای جبران شکست به فکر انتقام از فلسطینیان افتاده است و در تازه‌ترین عملیات، جنگنده‌های اسرائیلی دیروز برای سومین روز متوالی مناطقی از غزه را بمباران کردند؛ حملاتی که بلافاصله از سوی مقاومت غزه پاسخ داده شد و آژیر‌های خطر را در شهرک‌های صهیونیست‌نشین به صدا درآورد.

صاحب‌خبر -

رژیم صهیونیستی که با فرار زندانیان فلسطینی از امنیتی‌ترین زندان این رژیم، حیثیت امنیتی خود را بر باد رفته می‌بیند، برای جبران شکست به فکر انتقام از فلسطینیان افتاده است و در تازه‌ترین عملیات، جنگنده‌های اسرائیلی دیروز برای سومین روز متوالی مناطقی از غزه را بمباران کردند؛ حملاتی که بلافاصله از سوی مقاومت غزه پاسخ داده شد و آژیر‌های خطر را در شهرک‌های صهیونیست‌نشین به صدا درآورد.

در شرایطی که گروه‌های مقاومت فلسطین بار‌ها هشدار داده‌اند که اگر رژیم صهیونیستی به توافقات آتش‌بس پایبند نباشد، پاسخی کوبنده به جنایات این رژیم خواهند داد، اما با این حال، سردمداران تل‌آویو بار دیگر هوس جنگ با فلسطینی‌ها را دارند. منابع رژیم صهیونیستی بامداد دو شنبه از حمله هوایی ارتش این رژیم به اهدافی در نوار غزه خبر دادند. به گفته رسانه‌های فلسطینی، صدای انفجار‌هایی در قسمت‌های جنوبی و شمالی نوار غزه شنیده شده است. پایگاه خبری صفانیوز، گزارش کرد در این حملات پایگاه «الثکنه» متعلق به گردان‌های عزالدین قسام در شرق رفح با چهار موشک از سوی پهپاد‌ها و جنگنده‌های اسرائیلی هدف قرار گرفت. در پی حمله هواپیما‌های اسرائیلی به شرق رفح، برق برخی مناطق در این شهر قطع شد. به گفته منابع محلی غیررسمی، صهیونیست‌ها یک سایت را در بیت‌لاهیا با یک بمب و یک منطقه دیگر را در خان یونس با دو موشک هدف قرار دادند، اما تاکنون گزارشی از تلفات جانی یا خسارات دیگر منتشر نشده است. همچنین قایق‌های جنگی اسرائیلی اقدام به تیراندازی به سمت پایگاه عسقلان در شمال بیت‌لاهیا کردند. ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به حملات دیروز به چند نقطه در نوار غزه، مدعی شد تل‌آویو وضعیت ملتهب کنونی در نوار غزه را نمی‌پذیرد و در برابر اقدامات مقاومت فلسطین از جمله حماس ساکت نمی‌ایستد. به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، در بیانیه ارتش اسرائیل ادعا شده است: «هواپیما‌های جنگنده به چهار پاسگاه نظامی که اهداف و دارایی‌های حماس در داخل آن‌ها بود، حمله کردند. آن پاسگاه‌ها به‌عنوان مجموعه‌های آموزشی مرکزی برای این سازمان فعالیت می‌کردند». ارتش صهیونیستی با ادعای اینکه در این پاسگاه‌ها، انبار‌های تولید و ذخیره تسلیحات و همچنین یک تونل وجود داشت، افزود: «به علاوه، جنگنده‌ها همچنین به پاسگاهی در خان‌یونس و یک سلاح ضد هوایی که به سمت آن‌ها شلیک می‌کرد، حمله کردند.» رژیم صهیونیستی در راستای تهدید‌های پوشالی و بی‌اثر خود علیه محور مقاومت، مدعی شد: «بار دیگر، حماس مسیر اقدامات تروریستی را در نوار غزه انتخاب کرد. ارتش اسرائیل این وضعیت را که در آن سازمان‌های تروریستی علیه آن اقدام کنند، نمی‌پذیرد». همزمان با شروع دور جدید حملات به غزه، لفاظی مقامات تل‌آویو علیه فلسطینی‌ها نیز افزایش یافته است. آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم دیروز در سخنانی درباره چالش‌های امنیتی اسرائیل به تنش اخیر با نوار غزه اشاره کرد و در پیامی به حماس گفت: «هیچ گونه نقض حاکمیت خود را نمی‌پذیریم. اگر وضعیت وخیم شود حماس و نوار غزه بهای سنگینی خواهند پرداخت.» به گزارش وب‌سایت i ۲۴، کوخاوی نسبت به تنش مشابه در کرانه باختری هشدار داد و گفت: «ارتش شب و روز برای حفظ امنیت در این منطقه تلاش می‌کند.»
حملات پراکنده رژیم صهیونیستی به غزه از روز شنبه شروع شده است و هر روز بخش‌هایی از این منطقه مورد هدف قرار می‌گیرد. دور جدید حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه چند روز پس از فرار زندانیان فلسطینی از زندان الجلبوع انجام می‌شود. مقامات صهیونیستی که با فرار شش فلسطینی از امنیتی‌ترین زندان این رژیم، مورد انتقاد جامعه جهانی قرار گرفته‌اند، برای جبران این شکست تلاش می‌کنند با حملات هوایی و انتقام از مردم غزه مرهمی بر زخم‌هایشان بمالند. نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که سه ماه است ریاست کابینه این رژیم را به دست گرفته است، هر از گاهی به حملات پراکنده به غزه اقدام می‌کند تا عیار و توانمندی گروه‌های مقاومت را بسنجد. فرماندهان مقاومت هم بار‌ها هشدار داده‌اند که اگر اسرائیل دست از پا خطا کند، سراسر سرزمین‌های اشغالی را با موشک مورد هدف قرار خواهند داد.
پاسخ مقاومت
به دنبال حملات هوایی ارتش صهیونیستی به شمال و جنوب نوار غزه، رسانه‌ها از به صدا درآمدن صدای آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین خبر دادند. کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه گنبد آهنین یک فروند موشک شلیک شده به سمت سدیروت را رهگیری و منهدم کرده است. روزنامه یدیعوت آحارونوت، گزارش داد که هفت شهرک نشین در سدیروت در نتیجه شلیک موشک از غزه مجروح شدند. ارتش اسرائیل در حساب توئیتر خود گفت که «این موشک را سیستم گنبد آهنین رهگیری کرد.» همچنین، پایگاه خبری جروزالم پست به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، «صدای آژیر هشدار در شهرک‌های «کیسوفیم» و عین هاشلوشا، در مرز غزه به صدا درآمده و حداقل دو راکت توسط گنبد آهنین در بامداد دو شنبه رهگیری شده است». گروه‌های فلسطینی همواره پاسخ جنایات صهیونیست‌ها را داده‌اند تا دشمن در محاسبات خود دچار اشتباه نشود. در جنگ اخیر غزه که ۱۱ روز به طول انجامید، گروه‌های مقاومت بیش از ۴ هزار موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند و برای اولین بار بسیاری از مناطق صهیونیست‌نشین مورد اصابت موشک‌های مقاومت قرار گرفتند که این مسئله نگرانی صهیونیست‌ها را در پی داشته است. هرچند مقامات اسرائیلی مدعی هستند که توانسته‌اند بسیاری از زیرساخت‌های حماس در غزه را منهدم کنند، اما گروه‌های فلسطینی روز به روز بر توانمندی‌های نظامی و به ویژه موشکی خود می‌افزایند و به گفته فلسطینی‌ها تعداد موشک‌ها به حدی است که می‌توانند برای شش ماه مداوم به جنگ ادامه دهند.

نظر شما