شناسهٔ خبر: 49517236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ستایش عضو جنبش فتح از معادله سید حسن نصرالله در منطقه

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح بر اهمیت معادله مطرح شده از سوی دبیرکل حزب الله لبنان در ماجرای نفتکش حامل فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، عباس زکی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح بر اهمیت معادله‌ای که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ماجرای نفتکش حامل فرآورده‌های نفتی ایران برای لبنان و مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تثبیت گزینه مقاومت مطرح کرده است، تاکید کرد.

عباس زکی ضمن اعلام این مطلب افزود: به نظر من معرکه جدی است و نمونه آن سید حسن نصرالله است که وقتی می‌خواست محاصره لبنان را بشکند، با حرکت کشتی‌ها اعلام کرد این کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی، بخشی از خاک لبنان هستند. این شخص به غرب و همه کسانی که قوانین ظالمانه را وضع و اجرا می‌کنند می‌گوید شما را به چالش می‌کشم.

گفتنی است سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در روز عاشورای امسال در سخنانی اعلام کرده بود: از اینجا اعلام می‌دارم کشتی حامل مواد مورد نیاز تا ساعاتی دیگر از ایران به مقصد لبنان برای پایان بخشیدن به بحران سوخت راه می‌افتد. کشتی نخست ما که از ایران می‌آید، حامل مازوت است که اولویتی بارگیری می‌شود؛ زیرا با زندگی مردم مرتبط است و این کشتی و سایر کشتی‌های دیگر که می‌آیند، به سلامتی به مقصد خواهند رسید. از لحظه آغاز حرکت کشتی ایرانی، ما آن را به مثابه خاک لبنان در نظر خواهیم گرفت. ما ذلت مردم‌مان را نمی‌پذیریم.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان نیز در پاسخ به منتقدان ارسال کشتی ایرانی به این کشور تاکید کرد که ما بدون اینکه جایگزینی برای کشتی نفتی ایرانی داشته باشیم، نمی‌توانیم به این موضوع نه بگوییم و از آن صرف نظر کنیم.

بحران سوخت در لبنان از زمانی شدت گرفت که بانک مرکزی این کشور اعلام کرد دیگر حاضر نیست یارانه سوخت را پرداخت کند و یارانه این بخش حذف خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما