شناسهٔ خبر: 49516735 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حماس: مقاومت تنها راه آزادسازي فلسطين است

صاحب‌خبر -
حماس: مقاومت تنها راه آزادسازي فلسطين است
خبرگزاری آریا- جنبش حماس تاکید کرد مقاومت تنها راه درست برای آزادسازی خاک فلسطین و بازگشت آوارگان به مناطق خود است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، جنبش حماس دیروز در شانزدهمین سالگرد خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مقاومت ملت فلسطین همه امید‌های رژیم اشغالگر را ناامید کرد. این ملت نه تنها تسلیم نشد؛ بلکه آمادگی و قدرت خود را افزایش داد و در پی این موضوع، ملت فلسطین قوانین درگیری را بر رژیم اشغالگر تحمیل می‌کند و پی در پی قهرمانی‌ها را در برابر این رژیم به نمایش می‌گذارد. تا آنجا که این ملت در نبرد «شمشیر قدس»، الگویی برای نبرد فراگیر، نبرد برای آزادسازی فلسطین و بیرون راندن دشمن از سرتاسر فلسطین ارائه کرد.»
جنبش حماس افزود پس از آنکه رژیم اشغالگر نتوانست ضربات ناشی از مقاومت ملت فلسطین را تحمل کند و قدرتی برای ماندن در غزه نداشت، در تلاش برای به زانو درآوردن غزه و درهم شکستن قدرت آن، این منطقه را محاصره کرد.
در بیانیه این جنبش همچنین آمده است: «امسال سالگرد شکست رژیم صهیونیستی با اسطوره چالش جدید اسرای قهرمان ما همراه بود که این قهرمان‌ها در صخره محالات حک و الگوی الهام گرفته از قدرت عزم و اراده را ارائه کردند و نشان دادند که چگونه یک دست می‌تواند هزاران مته را در هم بشکند. این همزمانی مبارک و میمون برای همگان تاکید می‌کند که مقاومت همان راه درست برای آزادسازی خاک فلسطین و فلسطینیان و بیرون راندن رژیم اشغالگر باقی خواهد ماند.»
این جنبش با درود به ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در غزه، کرانه باختری، قدس، مناطق اشغالی 1948 فلسطین، افزود این ملت هر روز تاکید می‌کند که فقط مقاومت گزینه آن و راه آزادسازی خاک فلسطین و بازگشت فلسطینیان به مناطق خود است.
جنبش حماس تاکید کرد تلاش‌های دشمن برای به زانو درآوردن ملت فلسطین از طریق هدف قرار دادن، محاصره، شهرک سازی و یهودی سازی، سرنوشتی جز شکست سخت نخواهد داشت و زمان تلاش‌ها برای تحمیل معادلات علیه این ملت پایان یافته است و اکنون وقت آن رسیده است که رژیم اشغالگر به درس گریختن از نوار غزه توجه کند.
جنبش حماس در پایان این بیانیه از ملت فلسطین خواست از اسرا و مبارزات به حق آن‌ها حمایت کنند. این جنبش با تجدید پیمان با اسرا، تاکید کرد نبرد برای آزادی اسرا متوقف نخواهد شد و به زودی آزادی آن‌ها تحقق خواهد یافت.

نظر شما