شناسهٔ خبر: 49503321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی شیراز پاداش ۵۰ میلیونی دریافت کردند

گروه استان‌ها_ قهرمانان ورزشی شیرازی راه یافته به المپیک و پاراالمپیک در شورای شهر تقدیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در یکی از مهم‌ترین دستور کارهای شانزدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر ششم شیراز از کلیه ورزشکاران و قهرمانان شیرازی راه یافته به المپیک و پارالمپیک تجلیل و قدردانی شد.

بر این اساس عصر امروز و با حضور جمعی از مسئولان استان، ابتدا از قهرمانان ورزشی شیرازی راه یافته به المپیک و پارالمپیک 2020 که چند  روز پیش خاتمه یافت، تقدیر و سپس به هرکدام از این افتخارآفرینان مبلغ 50 میلیون تومان پاداش اعطا شد.

 مرتضی جعفری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این باره با بیان اینکه با این مبلغ تصویب شده در شورای شهر، بخش اندکی از هزینه‌های این قهرمانان جبران شد و ورزشکاران ما به ادامه راه و کسب توفیقات بیشتر تشویق شدند افزود: این مصوبه شامل ورزشکارانی چون مجتبی کمالی، محسن عزیزنژاد، محمد علی و محمدرضا گرایی، محمد حسن‌زاده، علی اصغر جوانمردی، مهدی اولاد، نعیما خواجوی، سمیرا ارم و ساره جوانمردی می‌شود.

وی افزود: در گام بعد و طی لایحه‌ای، پاداشی ویژه نیز برای مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک 2020 در نظر گرفته می‌شود.

معاون فرهنگی شهرداری همچنین ضمن اشاره به اینکه بسیاری ازاین افتخارآفرینان ورزشی تمرینات ورزشی خود را در همین سالن‌ها و زمین‌های ورزشی شهرداری انجام می دادند اظهار داشت: این موفقیت علاوه بر افتخار برای مجموعه شهرداری  شیراز تلنگری نیز به مدیران ما است که متوجه شوند که باید به موضوع کشف استعدادهای ورزشی از دل محلات شهری توجه بیشتری شود.

در پایان جعفری به توفیقات ورزشی ورزشکاران شیرازی طی چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: اعطای ریاست کمیته ورزش‌های همگانی مجمع کلان‌شهرهای کشور به شیراز، کسب عنوان شهر ملی دوچرخه، عضویت در شبکه شهرهای فعال در زمینه ورزش و سلامت در کنار حمایت از ورزش‌های همگانی و توسعه فضاهای متعدد ورزش همگانی، زمینه ساز اجرای برنامه‌های هدفمند در حوزه ورزش در شیراز شد.

در المپیک توکیو 2020 که مرداد ماه امسال و تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با یک سال تاخیر برگزار شد محمد حسن زاده در بسکتبال و برادران گرایی در کشتی به نمایندگی از استان فارس در کاروان ورزش ایران حضور داشتند.

در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو نیز که از دوم تا چهاردهم  شهریور ماه در توکیو برگزارشد علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در دو و میدانی، ساره جوانمردی و سمیرا ارم در تیراندازی و مجتبی کمالی در بسکتبال با ویلچر ورزشکارانی بودند که از استان فارس در بازی‌های پارالمپیک شرکت کردند و دو مدال طلا  ویک مدال نقره برای کاروان ایران به ارمغان آوردند تا کاروان ورزشی ایران نیز بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازی‌های پارالمپیک را از آغاز تاکنون به ثبت برساند.

انتهای پیام / 424/ ع

نظر شما