شناسهٔ خبر: 49491991 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

قهرمان پارالمپیک: پاداش نقدی بابت مدال نقره من، کامل پرداخت شود

دارنده نشان طلا و نقره پرتاب وزنه و دیسک پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با بیان اینکه نباید مدال نقره‌ام از سوی مسئولان ورزش بی ارزش تلقی شود اعلام کرد: پاداش نقدی بابت مدال نقره‌ای که گرفتم نباید ناقص داده شود بلکه باید کامل طبق ضوابط پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

مهدی اولاد که متولد تهران است و برای استان فارس در پارالمپیک توکیو شرکت کرد، یکشنبه درمصاحبه با خبرنگارایرنا افزود: براساس مصوبه ای که وزارت ورزش و جوانان صادر کرده، میزان پاداش برای مدال طلا ۲ میلیارد تومان، نقره یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و مدال برنز ۷۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که  می‌خواهند برای مدال نقره ۱۰ درصد از سقف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهند که ۱۲۰ میلیون تومان می شود و این مبلغ ناحق است. 

اولاد اضافه کرد: از حمید سجادی وزیر ورزش می خواهم که در باره پاداش مدال نقره ام که تنها ورزشکار ۲ مدالی ایران هستم تجدید نظر کند زیرا اگر چنین نشود به نظرم پرچم دوم کشورم را که بالا بردم گویا ارزش ندارد.

این ورزشکار نابینا ادامه داد: اگرقرار است برای کسب ۲ مدال اینگونه رفتار شود، در بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ جاکارتا  تنها در یک رشته شرکت می کنم زیرا وقت کمتری می گذارم ضمن اینکه در تمرین های پرتاب دیسک آشیل پایم آسیب دید اما وقتی که در  یک رشته تمرین کنم هم آسیب دیدگی کمتر است و هم تمرکزم  را روی یک رشته می گذارم.

اولاد بیان کرد: کسب ۲ نشان طلای در بازیهای آسیایی ۲۰۲۲  جاکارتا برایم قطعی است و مدال طلا هم در جدول رده بندی برای هرکشوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است اگر قرار باشد اینگونه در پرداخت پاداش ها عمل شود بهتر است در یک رشته و همان پرتاب وزنه در بازیهای آسیایی شرکت کنم. 

این ورزشکار گفت: بسیاری از ورزشکاران المپیک و پارالمپیک کسب مقام چهارم و یا پنجم خود را افتخار می دانند در حالی که ۲مدال ارزشمند برای کشورم به دست آوردم و ۲ بارهم پرچم کشورم بالا رفت.

  پاداش کمیته پارالمپیک پای سکو پرداخت شد

وی ضمن تشکر از کمیته پارالمپیک ایران افزود : بر اساس مصوبه این کمیته پرداخت پاداش مدال آوران در پای سکو به موقع پرداخت و به حسابمان واریز شد که جای تقدیر دارد.

---
 
بیکارم، آیین نامه استخدام مدال آوران تغییر کند 

این قهرمان پرافتخار درادامه سخنانش با بیان اینکه مدرک کارشناسی ارشد فیزیولوژی دارم، گفت: هم اینک بیکار هستم و تنها زمانی که در اردو حضور داریم حقوق می دهند و آیین نامه ای هم که برای استخدام ورزشکاران طلایی از سوی وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته اند، اشکال دارد.

وی اضافه کرد: در آیین نامه اشاره شده که اداره های کل ورزش و جوانان در صورت نیازمی توانند مدال آوران را استخدام کنند که طبیعی است آنها می گویند نیاز نداریم و آیین نامه دست آنها را بازگذاشته که باید حتما تغییر کند و اداره ها را موظف کنند که ورزشکاران طلایی المپیک و پارالمپیک را به استخدام خود در بیاورند.

اولاد گفت: از حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که خود از قهرمانان است و به خوبی مشکلات ورزشکاران را درک می کند می خواهم تا آیین نامه شرایط استخدام ورزشکاران طلایی را تغییر دهد و عبارت «در صورت نیاز» را حذف کند.             

شرایط برای ورزشکاران در توکیو بسیار سخت بود

اولاد همچنین در مورد میزبانی ژاپن گفت: برگزاری چنین رویداد مهمی در شرایط کرونا برای هر کشوری سخت است  متاسفانه این ویروس همه چیز را بهم زده و کلا ورزشکاران درقرنطینه کامل بودند و هرروز هم تست کرونا می گرفتند و همه این وحشت را  داشتند که نکند تست آنها مثبت شود.

وی افزود: خیابان های منتهی به دهکده بازیها بسته بود  و درهای اتوبوس هایی هم که برای تردد ورزشکاران در نظر گرفته بودند از سوی ماموران قفل  می شد و در سر محل برگزاری مسابقات باز می کردند با این حال خیلی سخت گذشت اما باید گفت مسئولان بر گزاری این رقابت ها کارشان را به خوبی انجام دادند.

بارندگی شدید موجب شد مدال طلای پرتاب دیسک  از دست بدهم 

اولا در مورد مسابقات پرتاب دیسک نیز گفت: به هنگام بر گزاری این ماده در محل برگزاری بازیها باران به شدت می بارید و سه پرتاب کاملم، دیسک از دستم لیز خورد هر چند شرایط برای همه یکسان بود و در تمرین ها هم رکورد بهتری داشتم و برایم کسب مدال نقره راضی کننده  نبود زیرا برای کسب طلای این پرتاب دیسک رفته بودم. 

 

---
 
مسئولان ورزش فارس برای ورزشکاران ارزش قائل هستند

اولاد گفت: متولد ۱۳۶۵ در تهران هستم و به لحاظ شغل پدرم که نظامی است در شهرهای  مختلف زندگی کردیم و برای مسابقات پارالمپیک هم از استان فارس شرکت کردم زیرا مسئولان ورزش این استان برای ورزشکاران ارزش زیادی قایل هستند ضمن اینکه از شهرهای دیگر همچون مشهد، مازندران و ..هم پیشنهاد داشتم.

اولاد ضمن تقدیرازمسئولان استان فارس به هنگام استقبال درفرودگاه شهید دستغیب شیرازافزود:مسئولان این استان قول هرگونه همکاری برای رفع مشکلات دادند که جای تقدیر دارد.

مارکوپولو ورزش

وی اضافه کرد: شیراز را به این دلیل انتخاب کردم که مسئولان ارزش قهرمانان را می دانند و حمایت می کنند ضمن اینکه پدر بزرگ مادرم اهل شهرستان آباده استان فارس است و پدرم هم اصالتا اهل ایلام است و چند مدت هم قبل از اعزام در ورزشگاه حافظیه شیراز تمرین کردم و کلا طی ۲ سال گذشته همه جای ایران تمرین کردم و دوستان وقتی تماس می گرفتند می گفتند مارکوپولو الان کجا هستی.

افتخارات اولاد

اولاد در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸  جاکارتا ۲ مدال طلا در پرتاب وزنه و پرتاب دیسک را کسب کرده است و نشان برنز مسابقات جهانی سئول و هم اینک هم مدال طلای و نقره پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو درپرتاب وزنه و دیسک را به افتخارات خود افزود.

 

---
ورزشکاران فارس در پارالمپیک توکیو

ساره جوانمردی و سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در دو و میدانی و مجتبی کمالی در بسکتبال با ویلچر پنج ورزشکار استان فارس بودند که در بازیهای پارالمپیک شرکت داشتند و با کسب ۲ نشان طلا و یک نقره به کار خود در این رویداد مهم ورزشی پایان دادند.

اصغر جوانمردی ورزشکار شرکت کننده از استان فارس در ماده پرتاب وزنه با پرتاب ۱۵ متر و ۴۰ سانتی متر متر در مکان چهارم ایستاد و دستش از مدال کوتاه ماند.

همچنین مجتبی کمالی دیگر ورزشکار شرکت کننده استان فارس در این رقابت ها به همراه تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در رده نهم قرار گرفت تا این ورزشکار هم  بدون کسب مدال توکیو را ترک کند،سمیرا ارم ورزشکار  شیرازی با وجود تلاشی که از خود نشان داد نتوانست در تپانچه ۱۰ و ۵۰ متر مدال کسب کند.

کاروان سردار دل‌ها
کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو با ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز با ۲ پله صعود نسبت به پارالمپیک۲۰۱۶ ریو در رده سیزدهم قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازیهای پارالمپیک به ثبت برسد.
چین با  با ۹۶ طلا، ۶۰ نقره و ۵۱ برنز در صدرجدول رده بندی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفتٰ، ٰانگلستان با ۴۱ طلا، ۳۸ نقره و ۴۵ نقره دوم شد و آمریکا با ۳۷ طلا، ۳۶ نقره و ۳۱ برنز در جای سوم ایستاد.


شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم لغایت چهاردهم شهریور ماه در توکیو برگزارشد و کاروان ایران که با نام سردار دل ها شرکت داشت، با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور یافت./ ایرنا

 

---

 

نظر شما