شناسهٔ خبر: 49492877 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نامه یک مرکز حقوق بشری در حمایت از قهرمانان «تونل آزادی»

یک مرکز حقوق بشری با ارسال نامه‌ای به صلیب سرخ در فلسطین، از آن خواست از تشدید اعمال شکنجه‌ها و مجازات علیه اسرای فراری جلوگیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین، در پی بازداشت دوباره چهار تن از قهرمانان «تونل آزادی» (۴ اسیر از شش اسیر فلسطینی) که موفق به فرار از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی شده بودند، یک مرکز حقوق بشری با ارسال نامه‌ای به رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در فلسطین، از آن خواست به وظیفه و نقش خود در جلوگیری از تشدید اعمال شکنجه‌ها و مجازات علیه این اسرا عمل کند.

پس از اینکه نظامیان اشغالگر صهیونیست از بازداشت مجدد چهار تن از قهرمانان «تونل آزادی» (اسرایی که با حفر تونلی موفق به فرار از زندان جلبوع سرزمین‌های اشغالی شده بودند) خبر داد، مرکز حمایت از حقوق بشر روز شنبه نامه‌ای برای إلیس دویوف، رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در فلسطین فرستاد.

مرکز حمایت از حقوق بشر در این نامه از کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست به نقش و مسئولیت خود در تضمین اینکه افرادی (اسرایی) که دوباره دستگیر شده اند، مورد مجازات و شکنجه شدیدتری نسبت به قبل از زمان فرارشان از زندان جلبوع قرار نگیرند، عمل کند یا اینکه اقدام به فرار این اسرا نباید عامل و بهانه‌ای برای تشدید مجازات و شکنجه زندانبانان رژیم صهیونیستی علیه آنان تلقی شود.

این مرکز تاکید کرد سیاستی که نظامیان اشغالگر در برخورد با اسرا و زندانیان فلسطینی در پیش می‌گیرد آنان را وادار می‌کند تا به هر طریق و شکل ممکن حتی فرار برای به دست آوردن آزادیشان تلاش یا به آن فکر کنند. در واقع آزادی هدفی است که همه اسیران و زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند.

مرکز حمایت از حقوق بشر در ادامه تاکید کرد قوانین بین المللی حقوق بشر به ویژه کنوانسیون‌های دوم و چهارم ژنو، اعمال هر گونه مجازات و شکنجه اسرا و زندانیانی را که موفق به فرار و دوباره بازداشت می‌شوند، منع کرده است و بر اساس مفاد قوانین بین المللی حقوق بشر فرار یا اقدام به فرار اسرا و زندانیان نباید عامل و بهانه‌ای برای تشدید شکنجه و مجازات آنان باشد و قانون اعمال مجازات‌های شدیدتر علیه آنان را منع کرده است.

این مرکز در نامه اش برای رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب در فلسطین لزوم اعمال فشار‌ها بر مقامات رژیم اشغالگر با هدف الزام آنان به رعایت مقررات و قوانین بین المللی حقوق افراد به ویژه رعایت مفاد کنوانسیون‌های دوم و چهارم ژنو را خواستار شد.

انتهای پیام/

نظر شما