شناسهٔ خبر: 49483318 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یکی از سران جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد

اهداف عملیات قهرمانانه تونل آزادی محقق شد

خبرگزاری صداوسیما

شیخ نافذ عزام از سران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت، عملیات قهرمانانه تونل آزادی صرفنظر از نتیجه آن به اهداف خود دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شیخ نافذ عزام از سران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: عملیات قهرمانانه تونل آزادی صرفنظر از نتیجه آن به اهداف خود دست یافت و نظریه امنیت رژیم صهیونیستی را باطل کرد.

<div id="video-display-embed-code_6969030"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3217938/6969030?width=350&height=250"></script></div>


وی در پاسخ این سئوال که سران گروه‌های فلسطینی به ویژه حماس و جهاد اسلامی اشغالگران صهیونیست را مسئول هرگونه تعرض به جان اسیران آزاده‌ای دانستند که دوباره بازداشت شده اند. این هشدار را چگونه تفسیر می‌کنید؟ گفت: صرفنظر از نتیجه و این که اسرائیل همه ۶ اسیر یا ۲ اسیر یا ۴ اسیر را دوباره بازداشت کند، هدف این عملیات قهرمانانه محقق شد و برای همه جهانیان مشهود است. ۶ اسیر قهرمان موفق شده اند نظریه امنیت اسرائیل را باطل کنند و به آزادی دست یابند. این اسیران همچنین موفق شدند پیام اسیران را به سراسر جهان مخابره کنند. همه دنیا هم اکنون از درد و رنج اسیران و شرایط سخت و ظالمانه هزاران اسیر قهرمان اطلاع یافته است. همه جهان شاهد حجم استحکام این زندان‌ها و بی اعتبار دانستن تمام ارزش‌های انسانی و آسمانی است. پیام کاملا آشکار است. خروج این قهرمانان حتی اگر اشغالگران بتوانند همه آنان را بار دیگر بازداشت کنند، یک منبع الهام بخش جدید برای ملت و امت ما است.
نافذ عزام در پاسخ این سئوال که جهاد اسلامی و حماس در بیانیه‌های خود به طرف صهیونیست درباره تعرض به جان زندانیان هشدار داده اند. معنای این هشدار چیست؟ گفت: بدون شک این موضوع جهان را با مسئولیت‌هایی که برعهده دارد، مواجه می‌کند؛ به این معنا که به شعار‌های حقوق بشر، آزادی و مخالفت با سرکوب و شکنجه در زندان‌ها که در بسیاری از مناطق و کشور‌های جهان سر داده می‌شود، عمل شود. براین اساس بر کشور‌های عربی و اسلامی و بلکه همه کشور‌های جهان که از حقوق بشر و آزادی دم می‌زنند لازم است در این خصوص موضع قاطعانه اتخاذ کنند. این بیانیه‌ها همچنین نشان می‌دهد چه کشور‌هایی قوانین بشردوستانه و بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل را زیر پا می‌گذارند.
وی در پاسخ این سئوال که اسیران فلسطینی امروز معادلات جدیدی را به اشغالگران تحمیل کرده اند. مقاومت در نبرد سیف القدس نیز معادلاتی تحمیل کرد. این معادلات را چگونه تفسیر می‌کنید؟ نیز گفت: اوضاع مرتب تغییر می‌کند. به رغم محدود بودن امکانات مردم فلسطین سیاست فلسطینیان اسرائیل را سردرگم کرده است و سبب شده است تاکتیک‌ها و حتی سیاست‌های خود را تغییر دهد. نبرد سیف القدس، نبرد‌های قبلی، عملیات قهرمانانه {تونل آزادی} همگی به جهانیان تاکید می‌کند ملت فلسطین به زانو در نیامد و در نخواهد آمد و تلاش‌ها برای حل و فصل مسئله فلسطین شکست خورده و این سرزمین شاهد فاجعه واقعی است.
نافذ عزام در پاسخ این سئوال که بدون شک اقدام اسیران، صهیونیست‌ها را دستپاچه و آشفته کرد. در نبرد آگاهی بین فلسطینیان و صهیونیست ها، فلسطین تا چه اندازه به اهدافش دست یافته است؟ گفت: این عملیات قهرمانانه نشان داد که ملت فلسطین در مورد این موضوعات کلیدی یکپارچه است و در عین حال برای کشور‌های متعدد از جمله کشور‌هایی که در مسیر عادی سازی روابط گام برداشته اند، پیام ارسال کرد. این عملیات آرمان فلسطین را دوباره در قلب میلیون‌ها نفر از مردمان کشور‌های عربی و اسلامی زنده کرد. همچنین چهره واقعی اسرائیل را نمایان کرد.

نظر شما