شناسهٔ خبر: 49477855 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل سابق تامین اجتماعی:

هزینه‌ درمان با «نظام ارجاع» و «پزشک خانواده» به یک چهارم کاهش می‌یابد/ سازمان تامین اجتماعی معادل یک سوم بودجه کشور را از ۱۴ میلیون بیمه شده‌ وصول می‌کند

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی، در مراسم معارفه‌ی سرپرست جدید این سازمان به وی توصیه کرد که از ظرفیت‌های نظام ارجاع و پزشک خانواده برای کاهش هزینه‌های درمان بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، «مصطفی سالاری» مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی، در مراسم معارفه‌ی «میرهاشم موسوی» سرپرست سازمان تامین اجتماعی که امروز (شنبه/۲۰ شهریور) با حکم «حجت الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم به این عنوان منصوب شد، با اشاره به گستردگی پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی در کشور، گفت: «بیش از نیمی از جمعیت کشور از این سازمان خدمات می‌گیرند؛ خدماتی چون مستمری، بیکاری و... .» 

وی افزود: «سازمان تامین اجتماعی معادل یک سوم بودجه کل کشور را از طریق ۱۴ میلیون بیمه شده‌‌ی خود وصول می‌کند و آن را به صورت عادلانه هزینه می کند. این گستردگی وظیفه ایجاب می‌کرد که قادر لحظه لحظه حضور خود را در سازمان می‌‌دانستم؛ در نتیجه هر فردی که به سازمان می‌آید، باید قدر این لحظه‌ها را بداند. همراهی با اقشار تحت پوشش این سازمان تامین اجتماعی بسیار ارزشمند است. من از جامعه کارگری و بازنشستگان که با ما همراهی کردند، تشکر می‌کنم.» 

سالاری افزود: «همچنین از دولت و مجلس برای مصوباتی که در زمینه وضل مطالبات سازمان تامین اجتماعی داشته‌اند، تشکر می‌کنم. از مدیران استانی سازمان تامین اجتماعی که شبانه‌روز خود را برای اجرای برنامه‌هایی مانند ۳۰۷۰ و اجرای دو مرحله متناسب‌سازی اختصاص دادند، تشکر می‌کنم؛ برنامه‌هایی که می‌توانستیم آنها را اجرا نکنیم اما با اجرای دو مرحله متناسب‌سازی، حقوق بازنشستگان نسبت به اسفند ۹۸، ۲.۵ برابر شد.» 

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی، افزود: «نمی‌خواستیم که نارضایتی به وجود آید؛ چراکه به نفع کشور نبود؛ البته در راه پیاده‌سازی خدمات خود، طرف‌هایی که باید با سازمان همراهی می‌کردند، عدم همراهی هم داشتند اما سازمان ۳۰۷۰ را به عنوان بزرگترین طرح تحول کشور پیاده کرد. ۳۰۷۰ شعب را خلوت کرد. نهایتا با وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی تا ۳ سال آینده برای اجرای تعهدات خود مشکلی نخواهیم داشت.» 

سالاری به سرپرست جدید این سازمان توصیه کرد که از ظرفیت‌های «نظام ارجاع» و «پزشک خانواده» برای کاهش هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی استفاده کند. وی در این مورد، افزود: «با نظام ارجاع و پزشک خانواده می‌توانیم هزینه‌های غیرضروری را از بین ببریم و هزینه‌ها را به یک چهارم کاهش دهیم.» 

 وی با اشاره به ضرورت استمرار پیاده‌سازی خدمات الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی، گفت: «الکترونیکی شدن خدمات، کار را به کامپیوتر می‌سپارد و دیگر اینگونه نیست که چون از یک نفر خوششان نمی‌آید به او خدمات ندهند. نرم افزار در قبال همه رفتار یکسانی دارد.» 

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی بر ضرورت پایدارسازی منابع تامین اجتماعی تاکید کرد و افزود: «آقای عبدالملکی معتقد است که هرآنچه که لازم است را باید برای رفاه بازنشستگان انجام داد که لازمه‌ی آن پایدارسازی منابع است.» 

سالاری در پایان از تمایل خود برای ارائه‌ی مشاوره به مدیریت جدید سازمان خبر داد: «از این پس به عنوان پژوهشگر در کار خود مستقر می‌شوم و از حالا آمادگی خود را برای ارائه مشاوره اعلام می‌کنم.» 

نظر شما