شناسهٔ خبر: 49471281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری کنگره ملی شهید مدنی در همدان

کنگره ملی آیت‌الله شهید مدنی(ره)، دومین شهید محراب همزمان با چهلمین سالروز شهادت این عالم برجسته، در همدان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور در این مراسم گفت: گام دوم انقلاب نیازمند انسان‌های فرهیخته، چون شهید مدنی و بازگویی ابعاد شخصیتی این شهید گرانقدر است.
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری افزود: اینکه ۵۰ سال نام نیک یک نفر همچنان بر سر زبانهاست، برای کسانی که داعیه خدمت به مردم را دارند، نشانه و درس عبرت است.
وی افزود: شهدای محراب در جمع ارکان انقلاب، جزء فداییان مردم، تابعان ولایت فقیه و شهدای راه حق هستند.
رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه شهید مدنی الگوی عرفان انقلابی است، افزود: ویژگی عرفان مناسب تحولات بزرگ در روزگار ما است و به این وجه از شخصیت ایشان امروزه بسیار نیازمند هستیم.
وی با تأکید بر اینکه شهید مدنی اهل مبارزه و بینش سیاسی است، تصریح کرد: تأثیر تربیتی این روحانی وارسته را در
سیمای شهیدان و ۸ هزار شهید استان همدان می‌توان به وضوح مشاهده کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در کنگره ملی شهید محراب گفت: قدرت انسجام بخشی و سیستم سازی از ویژگی‌های شاخص و منحصر بفرد شهید مدنی است که باید سرلوحه همه و به ویژه دانشگاهیان و حوزویان باشد.
زلفی گل افزود: روحانیت عزیر همواره مرجع امن کشور بوده و مهمترین سرمایه‌های اجتماعی ما را حفط کرده است و سعی در ارتقا آن داشته اند.
وی همچنین با اشاره به اینکه امروز بزرگترین چالش ما اشتغالزایی و اشتغال پذیری است، تأکید کرد: باید نهضت اشتغالزایی و اشتغال پذیری از پروژه‌های اول کشور باشد.
زلفی گل تصریح کرد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال پذیری و اشتغالزایی و جنگ با بیکاری جزو اولویت‌های کاری این وزارتخانه است که باید از ظرفیت روحانیت نیز در این زمینه استفاده کرد.
وزیر علوم با اشاره به جایگاه شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی، افزود: شهدای ما متعلق به تمام ملت ایران است و در جمهوری اسلامی به این باور رسیده ایم که هر مسئول و مدیری اگر اهداف شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهد، عاقبت بخیر می‌شود و بزرگترین نعمت هم عاقبت بخیری است.
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام هم در این مراسم  گفت: شهید مدنی در امر مبارزه و مجاهدت، برای جوانان و نوجوانان اهمیت ویژه‌ای قائل بود و آن‌ها را پیشروان مبارزه می‌دانست.
علی آقامحمدی افزود: اهمیتی که شهید مدنی به جوانان می‌داد به اندازه‌ای بود که گاهی ما فکر می‌کردیم این جوانان را سالهاست که می‌شناسند.
وی با بیان اینکه شهید مدنی (ره) به طبقه نوجوان و جوان جامعه اهمیت بسیاری می‌دادند، افزود: ایشان همیشه می‌گفتند آغوشتان را برای جذب جوانان باز کنید، زیرا که اگر این کار را انجام ندهید، جوانان در دام کسانی می‌افتند که برگشتی سخت خواهند داشت.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام تصریح کرد : شهید مدنی تمام وقت و امکانات خود را برای جوانان قرار داده بود و از هر طریق به دنبال جذب جوانان و حمایت از آنان بود.
عل آقامحمدی در ادامه با اشاره به اینکه نگاه شهید مدنی به زنان و زندگی خانوادگی، نگاهی محبت آمیز و شکرگزار بوده است، گفت: او حتی به مردان انقلابی همواره تأکید می‌کرد که برای ایثارگری‌های زنان انقلابی در راه پیروزی انقلاب همواره قدردان آنان باشند.

وی افزود: آیت الله مدنی از نظر علمی دارای جایگاه بالایی بود و از سواد و علم مثال زدنی برخوردار بودند تا جایی که حضرت امام (ره) ایشان را سیدالعلما و المجتهدین خطاب می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: شهید آیت‌الله مدنی را به حق باید مرد جهاد و شهادت نامید، زیرا هیچ گاه دست از تلاش برای دفاع از اسلام و ترویج آن برنداشت و روشنگری و بصیرت‌افزایی در جامعه را در صدر کار‌های خود قرار داد.

کنگره ملی شهید محراب، آیت الله مدنی امروز همرمان با چهلمین سالروز شهادت این عالم گرانقدر با حضور مسئولان استانی و کشوری در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.
در این مراسم رونمایی از تمبر یادبود کنگره و هشت عنوان کتاب این شخصیت برجسته با حضور مسئولان استانی و کشوری نیز انجام شد.
پیام آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید نیز در این مراسم قرائت شد.

نظر شما