شناسهٔ خبر: 67754376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک کارشناس دینی:

ادامه دهنده مکتب عاشورا باشیم

ساری- یک کارشناس مذهبی و دینی با تاکید بر این که ادامه دهنده مکتب عاشورا باشیم، بر لزوم پایبندی به عهد با امام زمان (عج) برای ظهور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

محسن خاکزاد در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه باید ادامه دهنده مکتب عاشورایی باشیم، گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته مردم ایران زمین در دهه اول و اکنون که در دهه دوم قرار داریم، تا پای جان برای امام حسین (ع) عزاداری کردند.‌

وی با اشاره به اینکه شاید مهمترین درسی که می‌توان از عاشورا و قیام امام حسین (ع) گرفت، انتظار در قالب فهم، شعور و معرفت است، اظهار داشت: آمده است ۱۲ هزار نامه یا ۱۸ هزار، مکتوب که به تأیید بزرگان و سران قبایل رسیده بود، برای امام زمان خویش فرستادند و دعوتش کردند اما جز تعداد انگشتان یک دست هم سفیر امام را همراه نشدند و امام خویش را در بیابان تنها رها ساختند و شد آنچه نباید می‌شد.

وی افزود: حال به احوالات خویش باید بنگریم و ببینیم چقدر منتظر امام زمان هستیم، هر یک اللهم عجل لولیک الفرج ما، همان یک نامه‌ای است و آیا پایبند این دعوت هستید یا نه.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: تاریخ را بخوانید، یزید علیه العنه، چون بادیه نشین بود و در صحرا رشد کرد، از طبع شعر و عواطف، و هم از علوم روزگار خود بهره بسیار داشت اما آنچه نداشت فهم و شعور و معرفت و مودت نسبت به امام خود بود.

خاکزاد عنوان کرد: عمر سعد به وعده حکومت ری، راهی کربلا شد اما به جای صدارت، دیوانه شده و دنیایش همان شد که شنیدی و آخرتش هم که همگان دانند که چه نکبت بار خواهد بود.

این کارشناس مذهبی در پایان یادآور شد: تا ما امام شناس نشویم و زندگی ما شبیه امام نشود، هرگز خداوند حضرت مهدی را نخواهد فرستاد بنابراین قبل از اینکه برای ظهور حضرت حجت دعا کنیم، باطن خودمان را طهور از هر آلودگی کنیم تا یار امام زمان شویم.

نظر شما