شناسهٔ خبر: 49465036 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فراخوان فلسطینی‌ها برای انتفاضه یاری اسرا

زینب غلامی

به دنبال بازداشت چهار تن از شش اسیر فلسطینی گریخته از بند رژیم صهیونیستی، شبکه‌های اجتماعی شاهد فراخوان‌هایی زیادی برای انتفاضه در سرتاسر فلسطین برای یاری کردن اسرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، فعالان در شبکه‌های اجتماعی خواهان مشارکت در راهپیمایی‌ها و تجمعاتی در سرتاسر فلسطین "از دریا تا رود" برای یاری کردن آزادگان زندان جلبوع و اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی شدند.

این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که اراضی اشغالی شاهد تنش شدیدی به دنبال بازداشت چهار تن از شش اسیری که توانستند اخیرا از زندان جلبوع فرار کنند، است.

بازداشت محمود العارضه و یعقوب القادری و دو تن دیگر از اسرا باعث خشم فلسطینی‌ها در کرانه باختری شده است. آن‌ها وارد درگیری‌هایی با نیروهای اسرائیلی به ویژه در شهر جنین و اطراف آن شدند.

شهرهای داخل اراضی اشغالی نیز شاهد تظاهرات گسترده هستند. فلسطینی‌ها همچنین منزل یک پلیس را که به گفته آن‌ها وی مکان القادری و العارضه را در شهر ناصره ابلاغ کرده بود، به آتش کشیدند.

همچنین رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که آژیرهای خطر در شهرک‌های غلاف غزه به صدا درآمد و به نظر می‌رسد مقاومت فلسطین اراضی اشغالی را با راکت هدف قرار داده باشد.

گروه‌های فلسطینی به رژیم صهیونیستی درباره لطمه زدن به  اسرای آزاد شده هشدار دادند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما