شناسهٔ خبر: 49455906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیسی: مرز فرصتی برای رونق مبادلات مرزی با همسایگان است/تاکید بر اصلاح جاده‌های مواصلاتی و خطوط ریلی

رئیس جمهور گفت: مرز تهدید نیست بلکه فرصت است و یکی از فرصت‌های مرز، بهره‌برداری اقتصادی و مبادلات مرزی ساکنان در جمهوری اسلامی ایران با کشور همسایه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در بدو ورود به بیرجند در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مرز تهدید نیست بلکه فرصت است و یکی از فرصت‌های مرز، بهره‌برداری اقتصادی و مبادلات مرزی ساکنان در جمهوری اسلامی ایران با کشور همسایه است.

وی فعال شدن بازارچه‌های مرزی را کار بسیار مهمی دانست و بیان داشت: در سفر قبلی به خراسان‌جنوبی هم تأکید کردیم موضوع بازارچه‌ها را باید دنبال کنند و مسئولان بعضی اقدامات را انجام دادند که در این سفر هم مورد تأکید قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور فعال شدن بازارچه‌های مرزی را سبب گسترش صادرات و  توسعه آن دانست و عنوان کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی امر مبارکی است و وضع اقتصادی مرزنشینان را سامان می‌دهد و هم می‌تواند به امنیت مرزها کمک کند.

رئیسی تبیین کرد: به برکت انقلاب اسلامی در هر کوی و برزن استان کار شده ولی علی‌رغم همه تلاش‌های ۴۰ ساله باز هم محرومیت‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در استان، اضافه کرد: در کنار این مهم خداوند به این استان ذخایر باارزشی داده که یکی از آن‌ها معادن است و باید اقتصاد استان به نحوی اقتصاد معدن باشد و در جهت فعال کردن ظرفیت‌های معطل مانده معدنی فعالیت شود.

رئیس جمهور جاده‌ها و ارتباطات ریلی را از دیگر مسائل دانست و با تأکید بر اینکه وزیر راه و شهرسازی همراه ما هستند و این مسئله را دنبال می‌کند، عنوان کرد: اصلاح جاده‌های مواصلاتی و مسائل ریلی در مناطق مختلف جزو اولویت‌های این وزارتخانه است.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در این سفر با بررسی‌های از قبل انجام شده و نشست‌هایی که در استان خواهیم داشت بتوانیم یکسری اولویت‌ها را در استان دنبال کنیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/س

نظر شما