شناسهٔ خبر: 49438235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روایت ناوگروهی که دو فصل سال در دریانوردی بود/ «خودباوری» حاصل 133 روز دریانوردی مکران و سهند

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش می‌گوید: مهم‌ترین ثمره ارزشمند 133 روز دریانوردی منحصربفرد سهند و مکران در آبهای 3 اقیانوس، خودباوری درونی و نمایش اقتدار ایران در عرصه جهانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسردی صبح امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای با منحصربفرد خواندن 133 روز دریانوردی ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از دو ناوشکن سهند و ناوبندر مکران در آبهای سه اقیانوس هند، اطلس جنوبی و اطلس شمالی، اظهار کرد: این ناوگروه برای ایفای مأموریت‌های خویش بیش از 44 هزار کیلومتر دریانوردی کرد و تراز دریانوردی نظامی کشورمان را نیز ارتقا داد.

وی افزود: این ناوگروه 12 اردیبهشت‌ماه از بندرعباس عازم مأموریت دریانوردی خود شد و حالا در آخرین روزهای شهریورماه به کشور بازگشته است.

 

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش، اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی حامل پیام صلح و دوستی ملت بزرگ ایران را دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها، خودباوری ملی و نمایش اقتدار ایران اسلامی را از جمله مهم‌ترین دستاوردهای اعزام این ناوگروه و دیگر ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش برشمرد و خاطرنشان کرد: دستاوردهای فنی و عملیاتی و اطلاعاتی ویژه‌ای نیز در سایه این مأموریت‌ها بدست می‌آید که بسیار ارزشمند و کلیدی است.

دریادار شفقت رودسری همچنین اضافه کرد: اقیانوس اطلس از جمله وحشی‌ترین آبهای جهان است و تلاطم بسیاری دارد اما این دو محصول کاملا ایرانی با بهره‌گیری از دانش و توان جوانان ما در نیروی دریایی ارتش به راحتی این اقیانوس‌ها را طی کرده و به پیش رفتند و اکنون با صلابت به ایران اسلامی بازگشتند.

وی تأکید کرد: این ناوگروه نشان داد که می توانیم در هرکجای آب های کره زمین که منافع جمهوری اسلامی ایران را تأمین می کند، حضور پیدا کنیم و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم به عنوان یک کشور مستقل توانستیم خطوط مواصلاتی خودمان را در امنیت کامل باز نگه داریم و شناورها و تجارت ما در حوزه دریا با موفقیت درحال انجام است.

به گزارش فارس، هفتاد و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن ایرانی سهند و ناوبندر مکران پس از ۱۳۳روز دریانوردی در دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها و طی ۴۴ هزار کیلومتر، به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران رسید و مورد استقبال دو فروند شناور رزمی ناوتیپ سطحی از منطقه یکم نیروی دریایی و ۲ فروند جنگده شکاری پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی نیروی هوایی ارتش مستقر در بندرعباس قرار گرفت.

انتهای پیام/ 88055/ی

نظر شما