شناسهٔ خبر: 49433383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اطلس صنایع‌ دستی روستاهای منطقه هورامان تهیه می‌شود

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان گفت: اطلس صنایع‌ دستی روستاهای منطقه هورامان تهیه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پویا طالب‌نیا صبح امروز در نشست با معاونان میراث فرهنگی استان‌های کردستان و کرمانشاه به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم روز جهانی و هفته گردشگری در هورامان برگزار شد، اظهار کرد: پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان آمادگی لازم را دارد که با همکاری معاونت‌های صنایع‌دستی ۲ استان کردستان و کرمانشاه اطلس صنایع‌ دستی روستاهای منطقه هورامان را تهیه کند.

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در منطقه هورامان صورت گرفته است.

طالب‌نیا با بیان اینکه همکاری ۲ استان کردستان و کرمانشاه در به ثمر رسیدن ثبت‌ جهانی هورامان در نوع خود کم نظیر بود، عنوان کرد: امیدواریم شاهد توسعه این همکاری‌ها در تمامی بخش‌های دیگر باشیم.

وی تصریح کرد: مسیرهای طبیعت‌گردی هورامان در نوع خود بی‌نظیر است و برای حفظ تمامی گنجینه‌های موجود در هورامان این پایگاه تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان اضافه کرد: در راستای حفظ این گنجینه ارزشمند و بزرگ قطعا همکاری بخش های مختلف ضروری بوده از مسوولان ارشد، کارشناسان و مردم منطقه انتظار همکاری بیشتر داریم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه هم در این نشست، اظهار کرد: حفظ میراث طبیعی و فرهنگی منطقه جهانی هورامان لازمه توسعه پایدار در این منطقه است و استان‌های کردستان و کرمانشاه باید در این حوزه همکاری بیشتری داشته باشند.

علی صابر افزود: انتخاب استان‌های کردستان و کرمانشاه به عنوان استان‌های منتخب برای برگزاری مراسم روز و هفته جهانی‌ جهانگردی موجب خرسندی است و این اداره کل آماده همکاری در تمامی زمینه‌ها با کردستان است.

وی با بیان اینکه اجرای فم‌تور ویِژه با هدف معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های ۲ استان را در دستور کار داریم، عنوان کرد:عبور این فم‌تور در مهرماه سال‌ جاری از شهرها و روستاهای منطقه هورامان در استان‌های کرمانشاه و کردستان در معرفی این منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما