شناسهٔ خبر: 49428310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته مجازی سیاسیون به تاریخ ۱۷ شهریور؛

تصویری از نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم / روایتی از نخستین سفر خارجی یک رئیس‌جمهور در تاریخ ایران

گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.

بیشتربخوانید

در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت چهره‌های مطرح سیاسی کشور در فضای مجازی را مشاهده کنید:

صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور تصویری از نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزهم را در حسابش به اشتراک گذاشت:

" نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم و با ترکیب اعضای جدید این شورا به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی برگزار شد.
‌‌
رئیس‌جمهور:
از دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهم تا درباره چابک‌سازی ساختار، کاهش بار تشکیلات، ارتقای توان کارشناسی، حذف فعالیات‌های موازی و برگزاری منظم جلسات شورا اهتمام جدی به خرج داده و جلسات دو هفتگی این نهاد را به هیچ وجه تعطیل نکند.
‌‌
افزایش اثربخشی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در آینده نیازمند نگاه تحولی به خود شورا و شناخت اقتضائات این نگاه تحولی است.
‌‌
نگاه تحولی در شورا نیازمند ۳ تحول شناختی، نهادی و فرآیندی است.

یکی از اشکالات مهم در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را عدم ابلاغ برخی مصوبات آن است که اجرای آنها حتما به تحول در کشور می‌انجامد. این مصوبات باید ابلاغ شده و همه مسئولین کشور در بخش‌های مختلف نیز باید خود را موظف به اجرای آنها بدانند.
‌‌
دبیرخانه باید گزارش‌های منظمی از رصد دقیق اجرای مصوبات به شورا ارائه دهد و چنانچه دستگاهی در اجرای مصوبات شورا تعلل کرد، آن دستگاه را مورد سوال قرار دهد.
‌‌
اجرای سند نقشه جامع علمی کشور، سند تحول نظام آموزش و پرورش و سند مهندسی فرهنگی و حفظ امید و جهاد همه‌جانبه برای تداوم جهش رشد علمی کشور اولویت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است."
‌‌

پست رئیسی

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس تصویری از نشستش با وزیر صمت را در صفحه‌اش منتشر کرد:

" نشست نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با وزیر صمت

نشست علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون ساماندهی وضعیت بازار سیمان و فولاد برگزار شد."

پست نیکزاد

علی اکبر ولایتی، مشاور بین الملل رهبر انقلاب با انتشار تصویری قدیمی از مقام معظم رهبری در زمان رئیس جمهوری نوشت:

" نخستین سفر خارجی یک رئیس‌جمهور در تاریخ ایران، زمانی رقم خورد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور وقت کشورمان، به دعوت «حافظ اسد» رئیس‌جمهور فقید سوریه، راهی «دمشق» شدند. این سفر که در پانزدهم شهریور ۱۳۶۳ آغاز و به مدت هفت روز ادامه پیدا کرد، آغاز یک دور سفر منطقه‌ای بود که افزون بر سوریه، کشور‌های لیبی و الجزایر را نیز دربرمی‌گرفت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و هیأت همراه ایشان در جریان این سفرها، به مذاکره و گفتگو با سران کشور‌های مذکور پرداختند."

پست ولایتی

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری با انتشار تصویری از آیت الله سید سعید حکیم نوشت:

" دو بار در نجف توفیق دیدار با عالم ربانی، بصیر و جامع نگر، آیت‌الله سید سعید حکیم رحمة الله علیه را داشتم، مرجع مجاهدی که شکنجه‌های وحشیانه‌ی صدام را تحمل کرده بود و در عزم جرمش بر ادامه مبارزه خللی وارد نشده و همچنان بر مواضع انقلابی پابرجا بود. روحش شاد و یادش گرامی باد."

توئیت حسینی

حمید دهقانی، سفیر ایران در قطر توئیتی را به مناسبت برد تیم ملی ایران مقابل عراق در حسابش منتشر کرد:

" پیروزی پر گل تیم ملی کشورمان برابر تیم ملی عراق در بازی‌های مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه الخلیفه دوحه بر همه هموطنانم مبارک باد. سلامت باشید."

توئیت دهقانی

انتهای پیام/

نظر شما