شناسهٔ خبر: 49427011 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

متشنج شدن اوضاع زندان‌ها در پی اقدامات سرکوبگرانه صهیونیست‌ها

چند زندان رژیم صهیونیستی در پی اقدامات تنبیهی علیه اسیران فلسطینی شاهد تنش شدید و آتش سوزی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی تلاش اداره زندان النقب برای جابجایی اسرای جهاد اسلامی‏، ۷ سلول از بند ۶ این زندان به آتش کشیده شد.

خبرگزاری شهاب در توئیتی به نقل از دفتر اطلاع رسانی اسرا نوشت: اسرای بند ۶ زندان النقب در واکنش به سرکوب وحشیانه صهیونیست ها سلول‌ها را به آتش کشیدند و اوضاع در آنجا متشنج شده است.

برخی منابع صهیونیستی اعلام کردند: با اقدام اسرای فلسطینی در به آتش کشیدن تعدادی از سلول‌ها در محکومیت اقدامات سرکوبگرانه علیه آنان، تنش بر زندان‌های مجدو و النقب حاکم شده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد: باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد چند زندان اسرائیل در پی اقدامات تنبیهی علیه اسیران فلسطینی شاهد تنش شدید است.

این سازمان افزود: نظامیان اشغالگر نیرو‌های ارتش را برای سرکوب اسیران فلسطینی در زندان النقب فرا خواندند. در پی تلاش نظامیان اشغالگر برای انتقال اسیران جنبش جهاد اسلامی از زندان مجدو، اسیران در سلول‌ها آتش سوزی ایجاد کردند.

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد: یکی از بند‌های زندان نقب پس از اقدام اسیران فلسطینی در آتش زدن هفت سلول، تخلیه شد.

رسانه‌های عبری روز دوشنبه اعلام کردند که ۶ فلسطینی موفق شدند با کندن تونل از زندان «گیلبوا» (جلبوع) واقع در شمال اراضی اشغالی فرار کنند.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منابعی در پلیس این رژیم اعلام کردند که اسرای فراری شامل ۵ عضو جنبش جهاد اسلامی و یک عضو جنبش فتح هستند. جنبش جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت این عملیات فرار را رویدادی تاریخی و قهرمانانه خواندند که ضربه سختی به اشغالگران وارد کرد.

گفته می‌شود که اسرای فلسطینی تونلی در زندان جلبوع حفر کرده بودند و ساعت ۴ بامداد از این زندان صهیونیستی فرار کردند.

در پی این رسوایی امنیتی برای رژیم صهیونیستی این رژیم به افزایش فشارها بر سایر اسیران فلسطینی در زندان های این رژیم روی آورده است.

انتهای پیام/

نظر شما