شناسهٔ خبر: 49419811 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

جنبش فتح: زندان، جایگاه جنایتکاران جنگی اسرائیل است

جنبش فتح تاکید کرد، اسرای فلسطینی «خط قرمز» هستند و آنها کاملاً از حق آزادی برخوردار هستند.

صاحب‌خبر -

به نقل از خبرگزاری خبرگزاری فلسطینی «وفا»، اسامه القواسمی، سخنگوی جنبش فتح در گفت‌وگویی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، جایگاه اسرا در میان اعضای خانواده‌ها و ملتشان روی زمین و زیر نور خورشید است نه در زندان‌های تاریک و ظالمانه رژیم اشغالگر.

القواسمی در ادامه افزود: اسرای قهرمان ما، اسرای جنگی هستند و تمامی احکام صادر شده علیه آنها توسط مقامات رژیم صهیونیستی باطل و ناقض کنوانسیون ژنو است.

وی همچنین تصریح کرد، این اسرا به خاطر آزادی و عدالت انسانی مبارزه می‌کنند و اشغالگران اسرائیلی آنها را از سرزمین و دولت فلسطین طرد کرده‌اند.

القواسمی اظهار داشت، زندان، جایگاه جنایتکاران جنگی اسرائیلی است که قوانین بین‌المللی و انسانی را زیر پا گذاشته و اقدام به شنیع‌ترین سیاست‌های ظلم، کشتار تخریب منازل و مصادره اراضی می‌کنند.

در همین راستا، حسین حمایل، دیگر سخنگوی جنبش فتح تاکید کرد، سردرگمی و دستپاچه شدن رژیم صهیونیستی در دو سطح امنیتی و سیاسی پس از فرار موفق اسرای فلسطینی از زندان اسرائیلی «جلبوع» علی‌رغم تمامی ابزارهای ظلم و بی‌عدالتی علیه آنها، چیزی جز یک واکنش ناامیدانه برای شکستن اراده اسرا نیست.

حمایل همچنین گفت، این اقدامات جنایتکارانه برای شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی ترغیب کننده است.

وی از جامعه جهانی خواست تا فوراً برای ممانعت از نقض‌های حقوق اسرا وارد عمل شود.

پنج تن از اسرای فراری وابسته به جنبش جهاد اسلامی و یک تن وابسته به جنبش فتح است.

پیشتر، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شش اسیر فلسطینی با حفر تونلی در زندان "جلبوع" در منطقه "بیسان" در شمال اراضی اشغالی، موفق به فرار از این زندان شدند.

فرار اسیران فلسطینی، نفتالی بنت را به برگزاری یک نشست امنیتی با وزیر امنیت داخلی کابینه خود واداشت.

نفتالی بنت فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع را "خطرناک" خواند و خواستار تحرک همه نهادهای امنیتی اسرائیل شد./ ایسنا

نظر شما