شناسهٔ خبر: 49406429 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فلسطین: اسرائیل را مسؤول جان ۶ اسیر فلسطینی می‌دانیم

تهران- ایرنا- نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی را مسؤول جان ۶ اسیر فلسطینی عنوان کرد که موفق به فرار از زندان این رژیم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، محمد اشتیه روز سه شنبه با تمجید از عملیات فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع گفت: این حق هر اسیر فلسطینی است که از زندان به هر شیوه‌ای خارج شود.

نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: اسرائیل را مسئول جان این ۶ فرزندمان می‌دانیم.

پلیس رژیم صهیونیستی در پی فرار ۶ اسیر فلسطینی از امنیتی‌ترین زندان اسرائیلی موسوم به «جلبوع»، ۲۶۰ مرکز امنیتی در سراسر فلسطین اشغالی ایجاد کرد.

پنج اسیر فلسطینی وابسته به جنبش جهاد اسلامی و یک اسیر دیگر وابسته به جنبش فتح که به حبس طولانی مدت محکوم بودند، ساعت یک بامداد روز دوشنبه (۱۵ شهریور) موفق شدند از زندان «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی که از مهمترین زندان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، فرار کنند.

در پی این رویداد کم سابقه که یک شکست سنگین امنیتی را برای اسرائیل رقم زد، مقامات اسرائیلی به این جمع بندی رسیدند که سیستم اطلاعاتی و امنیتی رژیم سست و رخنه پذیر است.

جنبش‌های مختلف فلسطینی اعم از فتح، حماس و جهاد اسلامی فرار اسرا را «رویدادی مبارک» نامیده و آن را شادباش گفتند و بسیاری از فلسطینی‌ها نیز در شهرهای مختلف کرانه باختری و نوار غزه به خیابان آمدند و با توزیع شیرینی و به صدا درآوردن بوق ماشین‌ها، ابراز خوشحالی کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌های جداگانه فرار زندانیان فلسطینی از زندان «جلبوع» اسرائیل را یک پیروزی بزرگ برای اراده و عزم آنها دانستند که با وجود اقدامات امنیتی شدید در زندان مذکور موفق به فرار شدند.

نظر شما