شناسهٔ خبر: 49419796 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مفتی عُمان فرار اسرای فلسطینی را ستود

مفتی عمان از عملیات فرار شش اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی رژیم صهیونیستی موسوم به «جلبوع» تمجید کرد.

صاحب‌خبر -

 «احمد بن حمد الخلیلی» مفتی عمان در صفحه توئیتر خود با اشاره به ضرب و شتم این زندانیان فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی ، نوشت: این سرنوشت و قضا و قدر خوب که فرصت خروج زندانیان فلسطینی را از مستحکم ترین زندان های رژیم صهیونیستی فراهم کرد، موضوعی است که پیامدهای بعدی خود را به همراه خواهد داشت چرا که خبر از یاری نزدیک خدا از جایی می دهد که هیچ یک از ما انتظار نداریم.

پنج اسیر فلسطینی وابسته به جنبش جهاد اسلامی و یک اسیر دیگر وابسته به جنبش فتح که به حبس طولانی مدت محکوم بودند، ساعت یک بامداد روز دوشنبه (۱۵ شهریور) موفق شدند از زندان «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی که از مهمترین زندان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، فرار کنند، این درحالی است که زندان‌هایی که زندانیان امنیتی فلسطینی در آن نگهداری می‌شوند، تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارند.

عملیات فرار از زندان، مقامات اسرائیلی را به این جمع بندی رساند که سیستم اطلاعاتی و امنیتی رژیم  سست و رخنه پذیر است. «نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسرائیل این رویداد را «یک موضوع خطرناک» خواند و گفت که باید در تمامی سیستم امنیتی و زندان‌های این کشور بازنگری شود.

در پی این رویداد کم سابقه که یک شکست سنگین امنیتی را برای اسرائیل رقم زد، تدابیر امنیتی در سایر زندان‌های رژیم صهیونیستی افزایش یافت و وزارت امنیت داخلی رژیم دستور داد که بیش از ۴۰۰ زندانی فلسطینی دیگر از زندان جلبوع به زندان‌های دیگر منتقل شوند./ ایرنا

نظر شما