شناسهٔ خبر: 49414868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دبیر ستاد ملی صبر مطرح کرد؛

ترمیم روابط آسیب دیده محور اصلی صلح در جهان

محبی گفت: ترمیم روابط آسیب دیده از اهمیت بالایی برخوردار است و صلح می‌تواند جهان را به این هدف برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی – قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل محبی معاون قضایی مرکز توسعه شورای حل اختلاف و دبیر ستاد ملی صبر در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان ستاد ملی صبر و باشگاه سواد رسانه‌ای یونسکو  درباره توسعه فرهنگ صلح و سازش و بخشایش امضا اظهار کرد: اخلاق و عدالت در کتب و متون فقهی  از فصایل بزرگ است و سیستم های قضایی دنیا نیز بر همین مبناء استوار هستند.

وی ادامه داد: دنیا به سمت عدالت ترمیمی حرکت  یعنی تلاش برای ترمیم روابط آسیب دیده حرکت کرده است و تمام کشورها براساس فرهنگ جامعه خود آن را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به تاکید قوه قضائیه مبنی بر توسعه فرهنگ صلح گفت: حکم، با خود نارضایتی به همراه دارد البته که اجرای قانون واجب است ولی صلح به دنبال خود سکون را به وجود می‌آورد‌.

وی بیان کرد: ترمیم روابط آسیب دیده از اهمیت بالایی برخوردار است و صلح می‌تواند جهان را به این هدف برساند و دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید بسیاری دارد و سیاست جمهوری اسلامی ایران بر این اساس است.

وی ادامه داد: صلح باید منصفانه و علمی صورت بگیرد و اگر قصاصی انجام شود خانواده مقتول این حق را دارد که برای اجرای عدالت طبق فرمایشات دین و قانون قصاص را بخواهد. 

محبی ادامه داد:  قصاص به دنبال خود نارضایتی را هم به همراه دارد اما صلح می‌تواند آرامش و نیکی را ترویج دهد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مردم برای توسعه فرهنگ صلح و سازش افزود: صلح به نفع همه مردم جهان است و رسالت اصلی ستاد ملی صبر، افزایش سواد رسانه‌ای، صلح یاری، میانجی‌گری و تلاش برای رسیدن به نتیجه مطلوب در صلح و عدالت ترمیمی است.

محبی گفت: ستاد ملی صبر در ۳۱ استان کشور شعبه دارد و در این ستادها بالغ بر ۴۰۰ نفر از مدیران دولتی و عمومی مانند مشاهیر عضو هستند و در حوزه‌های مختلف رسانه،علمی و پژوهشی در حال تقویت فرهنگ صلح منصفانه هستیم.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلیمین علی نوری جانی مشاور رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران اظهار کرد: کمیسیون ملی یونسکو در همه کشورها زبان گویای ملت‌ها است.


وی افزود: در سال‌های اخیر کمیسیون ملی یونسکو در ایران با تغییر رویه تبدیل به زبان نظام جمهوری اسلامی ایران شده است تا بتواند با فرهنگ سازی به رسالت اصلی خود یعنی علم، پژوهش و آموزش های سواد رسانه ای برای صلح برسد.

نوری جانی گفت: هر سال تعریف گوناگونی از سواد مطرح می‌شود و امروزه قدرت ایجاد تغییر را به عنوان سواد مطرح می‌کنند که باتوجه به پژوهش‌های انجام شده باید به بخش بزرگی از جامعه سواد صبر و ارتباط سالم را آموزش دهیم تا از اختلافات گوناگون جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما