شناسهٔ خبر: 49422226 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امضاي تفاهمنامه همکاري ستاد ملي صبر و باشگاه مديريت رسانه يونسکو - ايران

صاحب‌خبر -
امضاي تفاهمنامه همکاري ستاد ملي صبر و باشگاه مديريت رسانه يونسکو - ايران
خبرگزاری آریا- تفاهم نامه همکاری مشترک میان ستاد ملی صبر (صلح، بخشایش، رضایت) و باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو - ایران امضا شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، همکاری سازمان یافته و توسعه همکاری‌های نوآورانه برای ترویج فرهنگ صلح و سازش و ترویج مقوله خبرنگاری صلح و افزایش سواد رسانه‌ای برای کاهش تعارض‌های میان فردی از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است که میان آقایان ابوالفضل محبی دبیر ستاد ملی صبر و حجت الاسلام علی نوریجانی رئیس باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو - ایران امضا شد.
برگزاری جشنواره فرهنگی رسانه‌ای صلح و طراحی و اعطای نشان صلح ملی، برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای برای مدیران مراکز و مدیران روابط عمومی مراکز شورا‌های حل اختلاف استان ها، برگزاری دوره‌های حقوق رسانه، اخلاق رسانه و سواد رسانه ای، همکاری مشترک در زمینه استاندارد سازی سازمان‌های رسانه‌ای و روابط عمومی‌های مرتبط از موضوع‌های همکاری بر اساس این تفاهم نامه است.
دبیر ستاد ملی صبر و معاون قضایی مرکز توسعه حل اختلاف کشور در این مراسم گفت: اینکه در قوه قضائیه این روز‌ها تاکید بسیار بیشتری در مقایسه با گذشته در خصوص مسئله صلح می‌شود به این سبب است که صلح موجب سکون و آرامش می‌شود و دو طرف راضی هستند، اما حکم در دستگاه قضا شاید برای یک طرف پرونده موجب ایجاد آرامش و سکون نشود.
آقای ابوالفضل محبی ایجاد آرامش در مردم و همچنین ترمیم روابط آسیب دیده را از دیگر نتایج صلح خواند و افزود: البته در بخش صلح و سازش نیازمند قوانین مستحکم تری هستیم، اما اجرای صلح و سازش از دعوا‌ها و نزاع‌های بعدی پیشگیری می‌کند.
وی گفت: صلح و سازش باید منصفانه باشد در غیر این صورت مؤثر نخواهد بود و تلاش ما این است که علمی کار شود.
حجت الاسلام نوریجانی رئیس باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو - ایران نیز در این مراسم امضای تفاهم نامه گفت: تلاش کمیسیون ملی یونسکو این است که حرف ملت‌ها را در صحن یونسکو مطرح کند و متأسفانه آنچه که ما امروز از یونسکو شنیده ایم خیانت‌هایی در راستای اجرای سند 2030 است، اما سالهاست که کمیسیون ملی یونسکو تلاش می‌کند زبان همه ملل جهان باشد.
وی افزود: در حوزه آموزش عمومی موضوع صبر (صلح، بخشایش، رضایت) کار جدی داریم که با قوت ادامه خواهیم داد، اما با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی در این کمیسیون حضور ندارد و امریکا هم که از یونسکو خارج شده است قطعاً ایران می‌تواند بیش از گذشته اهداف متعالی خود را پیاده کند.

نظر شما