شناسهٔ خبر: 49408805 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با فرار شش اسیر فلسطینی؛

افتضاح امنیتی دیگر برای رژیم صهیونیستی

سامانه‌های پیشرفته امنیتی رژیم صهیونیستی در برابر خلاقیت شش اسیر فلسطینی در یکی از مخوف ترین و امنیتی‌ترین زندان‌های این رژیم شکست خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛ سامانه‌های پیشرفته امنیتی رژیم صهیونیستی در برابر خلاقیت شش اسیر فلسطینی در یکی از مخوف ترین و امنیتی‌ترین زندان‌های این رژیم شکست خورد.
این شبکه افزود پس لرزه‌های زمین لرزه‌ای که خلاصی شش اسیر فلسطینی از امنیتی‌ترین و مستحکم‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی به وجود آورد همچنان در این رژیم ادامه دارد.

<div id="video-display-embed-code_6952689"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3214542/6952689?width=350&height=250"></script></div>


واصف عریقات کارشناس نظامی گفت هر روز مشخص می‌شود فلسطینیان در زمینه نوآوری وسایل ماهر هستند و با عقول علمی اسرائیلی برابری می‌کنند و برخی مواقع نیز با وجود امکانات ناچیزی که دارند بر آن‌ها برتری دارند.
خالد الفقیه خبرنگار المنار در کرانه باختری گفت فلسطینیان به شدت از این موضوع خوشحالند و فلسطینیان در شهر الخلیل خودجوش به خیابان‌ها آمدند و از آنچه که رخداده است ابراز خوشحالی کردند.
اما مردم در شهر جنین به شیوه خاصی برای فرزندانشان جشن گرفتند و شادمانی کردند.
عطا ابو زمیله دبیر جنبش فتح در جنین گفت «ملت فلسطین حامی این دلاورمردان هستند و اگر اشغالگران به فکر یورش به اردوگاه جنین و شهر جنین یا هر جای دیگر فلسطینی بیفتند در آن صورت نبرد تمام عیاری با اشغالگران رخ خواهد داد.»
اسامه الحروب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت «امروز جنبش اسیران فصل جدیدی از فصل‌های مقاومت و عزت و کرامت و پیروزی را به ثبت رساند. پیروزی‌های پیاپی از سال ۲۰۰۰ میلادی یعنی زمانی که مقاومت در جنوب لبنان پیروز شد ادامه دارد.»
خبرنگار گفت خانه‌های این شش اسیر خلاص شده فلسطینی به مقصد کسانی تبدیل شده است که می‌آیند و تبریک می‌گویند.
خبرنگار افزود اشغالگران نیز کوشیدند با احضار خانواده‌های این شش اسیر، این خوشحالی را بر کام خانواده‌های آن‌ها و فلسطینیان تلخ کنند. اشغالگران بستگان این اسیران را تهدید کرده اند اگر همکاری نکنند این شش اسیر را خواهند کشت.
خبرنگار گفت نیرو‌های نظامی و اطلاعاتی صهیونیستی به تعقیب ادامه دادند و موانع نظامی ایجاد کردند و دروازه‌های آهنین را در مناطق متعددی بستند، اما سودی نداشت.

وی در پایان گفت توانایی شش اسیر فلسطینی در خلاصی از زندان به شدت امنیتی جلبوع، سامانه امنیتی اشغالگران و افتخارشان به داشتن چنین سامانه‌ای را بی خاصیت کرد به ویژه آنکه چنین سامانه‌ای در برابر قاشق و چنگال و چاقو و شاید جوراب‌هایی که خاک تونل حفر شده را در آن‌ها پنهان کردند شکست خورد.
همچنین درپی این اقدام اسرای فلسطینی، هشتگ «نفق الحریه» (تونل آزادی) در بحرین ترند شد.
منابع عبری نیز از امروز عصر، انگشت اتهام را به سوی دستگاه امنیت عمومی اسرائیل «شاباک» گرفته اند و آنها را شریک در شکست امنیتی در موضوع فرار ۶ اسیر فلسطینی مطرح می کنند.
شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز احضار مسئولان زندان جلبوع به یگان تحقیقات زندان ها خبرداد.
 

نظر شما