شناسهٔ خبر: 49378516 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شبکه تلویزیونی الکوفیه خبر داد؛

استقبال گسترده از فرار اسرای فلسطینی

خبرگزاری صداوسیما

خانواده‌ها و فعالان امور اسرا در فلسطین از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

صاحب‌خبر -

  استقبال گسترده از فرار اسرای فلسطینیبه گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الکوفیه، خانواده‌های اسرا و نهاد‌های فعال در امور اسرا از فرار شش تن از اسرای فلسطینی از زندان جلبوع که پیروزی بزرگی برای اسرای فلسطینی در برابر زندانبانان به شمار می‌رود، ابراز خوشحالی کردند و در همین حال درباره احتمال اقدامات انتقامجویانه مقامات زندان‌های رژیم اشغالگر علیه بقیه اسرا ابراز نگرانی کردند.

تامر الزعانین سخنگوی موسسه اسرای فلسطین ”مهجه القدس“ به خبرنگار الکوفیه گفت: سازمان زندان‌های اسرائیل به شدت ترسیده است و امروز پس از فرار اسرای فلسطینی، زندان جلبوع را به طور کامل تخلیه کرد و اسرای آن را به زندان‌های دیگر منتقل کرد. اوضاع خیلی وخیم است. نقل و انتقال زندانیان به شکل کاملا ظالمانه انجام شد و طی آن به هیچ وجه شرایط خاص اسرای بیمار در زندان جلبوع را رعایت نکردند. زندان جلبوع از زندان‌های مرکزی است که تعداد زیادی از اسرای بیمار در آن نگهداری می‌شوند.

حسن قنیطه مسئول هیئت امور اسرا و آزادگان در استان‌های جنوبی گفت: تجربه نشان داده است مقامات رژیم اشغالگر به دنبال هر بهانه‌ای می‌گردند تا از آن علیه اسرای فلسطینی استفاده کنند و آن‌ها را تحت فشار قرار دهند و دستاورد‌های اسرای ما را که با گرسنگی و درد و رنج به دست آمده است از بین ببرد. بدون شک رژیم اشغالگر و سازمان زندان‌های آن در حال برنامه ریزی برای از بین بردن و بی ارزش کردن دستاورد‌های اسرای ما و خالی کردن جام کینه خود هستند تا وحدت جنبش اسرای فلسطینی را نابود کنند.


زکی دبابش هماهنگ کننده کمیته اسرای نیرو‌های ملی و اسلامی گفت: امروز روز جشن و شادی ملت فلسطین است. صبح آزادی، صبح موفقیت، صبح مبارزات فلسطینیان. این عملیات موفقیت آمیز نشان داد اراده اسرای فلسطینی قوی‌تر از قدرت زندانبانان اسرائیلی است. آن‌ها در طول سال‌ها توانستند این تونل را حفر کنند. از خداوند بزرگ می‌خواهیم آن‌ها را حفظ کند.

رسانه‌های فلسطینی صبح امروز به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، شش اسیر فلسطینی موفق به فرار از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی در نزدیکی «بیسان» (در شمال فلسطین اشغالی) شده‌اند.

<div id="video-display-embed-code_6947376"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3213354/6947376?width=600&height=350"></script></div>

بر اساس گزارش‌ها، آن‌ها از طریق تونلی که حفر کرده‌اند، فرار کرده‌اند و در میان آن‌ها نام «زکریا زبیدی» فرمانده سابق «کتائب شهداء الاقصی» از اردوگاه «جنین» دیده می‌شود.

خبرگزاری «شهاب»، ضمن اعلام این خبر تصاویر تونلی را که اسرای فلسطینی از آن فرار کرده‌اند، منتشر کرد. بر اساس گزارش‌ها زندان جلبوع یکی از زندان‌های رژیم صهیونیستی است که تحت حفاظت شدید قرار دارد.

نظر شما