شناسهٔ خبر: 49405720 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ماجرای ۵ بار سرقت یک سارق از یک خانه

سارق حرفه‌ای که در غیاب صاحبخانه، در پنج مرحله دست به سرقت زده بود، دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،بیست‌وسوم خرداد پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۲۲ دربند تشکیل و حسب دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی در تحقیقات به عمل آمده اظهار داشت که ساعت ۹ صبح بیست‌وپنجم اردیبهشت ماه برای انجام امورات شخصی به شهرستان عزیمت کرده و در ساعت ۹ شب نوزدهم خرداد ماه هنگام بازگشت به منزلش واقع در نیاوران پس از ورود به حیاط خانه مشاهده کرده که در منزل باز است و پس از ورود به آپارتمان هم با به‌هم‌ریختگی وسایل خانه مواجه شده که طی بررسی مشخص شد اموالش به ارزش بیش از یک میلیارد ریال توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

با اعلام شکایت مالباخته مراتب در دستور کار پلیس قرار گرفت. در مرحله اول کارآگاهان در محل وقوع جرم حاضر شدند و طی بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد سارق از روی دیوار وارد حیاط شده و پس از تخریب در ورودی اقدام به سرقت کرده است.

در تحقیقات محلی مشخص شد در زمان غیبت شاکی، یک نفر مرد با کمک لوله گاز از روی دیوار وارد حیاط شاکی شده و بعد از گذشت دقایقی با یک کیسه که در دست داشته از خانه شاکی خارج شده و محل را ترک می‌کند.

با توجه به اموال سرقتی مورد ادعای شاکی که بیشتر از اموالی بود که در دست داشت، مجددا نسبت به بازبینی مجدد فیلم‌ها اقدام و مشاهده شد سارق طی چندین مرتبه در ساعات و تاریخ‌های مختلف از طریق لوله گاز وارد خانه شاکی شده و در مرحله آخر با یک مرد دیگر وارد محل سرقت شده است. در تصاویر به دست آمده در هنگام ورود سارق به خانه شاکی یک خودروی تیبا در روبه روی منزل شاکی لحظه‌ای توقف و با سارق صحبت می‌کند.

پس از اخذ دستور قضائی مالک خودرو به اسم اکبر به این پلیس دعوت می‌شود که در تحقیقات به عمل آمده اظهار داشت راننده آژانس است و پس از بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم در ساعت ۱۷ تاریخ ۱۹ خرداد ماه به آدرس خانه شاکی رفته و مسافرکشی کرده است. پس از استعلام مشخصات شخص گیرنده سفر، مشخص شد مجید مسافری بود که آخرین بار از خانه شاکی خودرو تاکسی اینترنتی گرفته است. در بررسی‌های به عمل آمده معلوم شد مجید از سابقه‌داران حرفه‌ای است.

با هماهنگی قضائی طی یک مأموریت غافلگیرانه و موفقیت‌آمیز مجید در مخفیگاه خود واقع در دربند دستگیر شد؛ متهم در تحقیقات به عمل آمده به جرمش اعتراف کرد و گفت سرقت را طی پنج مرحله انجام داده که در مرحله نهایی توسط دوستش به اسم امید اقدام به سرقت خانه شاکی کرده است.

متهم که با عناوین سرقت و موادمخدر تحت تعقیب مرجع قضائی بود، پس از صدور قرار مناسب تحویل زندان شد و اقدام جهت دستگیری همدست و مالخر او ادامه دارد.

منبع:شهروند آنلاین

انتهای پیام/

نظر شما