شناسهٔ خبر: 49399477 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سوریه هرگونه مذاکره با ترکیه را تکذیب کرد

وزارت خارجه سوریه وجود هرگونه ارتباط یا مذاکره با طرف ترکیه‌ای در زمینه مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  المیادین، فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه اظهارات چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه را مبنی بر وجود مذاکرات مستقیم با طرف ترکیه‌ای در خصوص تروریسم رد کرد.

فیصل المقداد به اظهارات وزیر امور خارجه ترکیه درباره وجود هر نوع ارتباط یا مذاکره مستقیم با ترکیه در زمینه مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: «سوریه به طور قاطع وجود هرگونه ارتباط و مذاکره با دولت ترکیه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم را در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه ترکیه مبنی بر وجود مذاکرات مستقیم با سوریه در زمینه مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم به صراحت رد می‌کند.»

این منبع توضیح داد: «این کاملا آشکار است که رژیم حاکم در آنکارا حامی اصلی تروریست است و ترکیه را به مخزنی برای افراط گرایی و تروریسم تبدیل کرده و تهدیدی برای صلح و ثبات در منطقه و جهان است. این کشور قطعنامه‌های بین المللی را نقض می‌کند.»

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پیشتر گفته بود که آنکارا در مورد مسائل امنیتی با دمشق در حال برقراری ارتباط است.

وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی گفته بود که آمریکایی‌ها باید بدانند حضورشان در سوریه به دعوت این کشور نیست و آنان مرز‌های مشترکی با سوریه ندارند.

او در ادامه حضور نیرو‌های ترکیه را توجیه کرده و افزود: «ما در سوریه هستیم، زیرا مرز‌های مشترکی با این کشور داریم و خطر تروریسم در آنجا وجود دارد و ما حق داریم آنجا حضور داشته باشیم. ما از تمامیت ارضی سوریه حمایت و به آن کمک‌های بشردوستانه می‌کنیم.»

چاووش اوغلو در ادامه حضور آمریکا در سوریه را به دلیل وجود چاه‌های نفت دانست و افزود: «حضور آمریکا در سوریه به خاطر وجود چاه‌های نفت است به همین سبب ارتش ما آنجا خواهد ماند.»

او در انتها با اشاره به مذاکره با مقامات سوریه درباره مبارزه با تروریسم مدعی شد: «آنکارا به ارتباط با دمشق درباره مسائل امنیتی ادامه خواهد داد. با دمشق مذاکرات مستقیم سیاسی وجود ندارد بلکه مذاکرات درباره امنیت و مبارزه با تروریسم است. مذاکرات با سوریه در سطح سازمان‌های ویژه و اطلاعات انجام می‌شود.»

ترکیه چند سالی است که بمنظور عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه در این مناطق حضور دارد.

انتهای پیام/

نظر شما