شناسهٔ خبر: 49397401 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح جایگزین تنفس به زودی در جنگل‌های شمال

فاز نخست طرح جایگزین تنفس جنگل تهیه شده به زودی در جنگل‌های مازندران اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،فتح اله غفاری چراتی معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری گفت: فاز نخست طرح جایگزین تنفس جنگل تهیه شده و نحوه و زمان اجرا باید مشخص شود که از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

او افزود: طرح فنی حفاظتی جنگل‌های مازندران- ساری مشتمل بر ۲۷ حوزه و ۱۹۷ سری کتابچه آماده شده و به زودی برای اجرا در دستور کار قرار می‌گیرد.

چراتی با بیان اینکه فاز نخست طرح جایگزین تنفس جنگل در ساری آغاز خواهد شد، گفت: تهیه این طرح باتوجه به حجم بالای کار از اهمیت بالایی برخوردار بود و نیرو‌ها وقت زیادی برای تهیه طرح‌ها گذاشتند.

چراتی با اشاره به اینکه طرح تنفس، یک ایده و تفکر بود، افزود:، ولی طرح فنی و حفاظتی طرح است که گام مثبتی در راستای حفظ و احیای جنگل‌های شمال خواهد بود.

او با اشاره به بارش‌های خوب در جنگل‌های شمال، گفت: تنش خشکی موجب تغییر رنگ برخی درختان شده است.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ منطقه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیلاب ماه گذشته موجب انتقال درختان به پایین‌دست شده است، افزود: در شهر‌های بابل، آمل و سوادکوه شمالی درختان سیل آورده بخشی انتقال داده شده و بخشی نشانه‌گذاری و درحال آگهی بوده تا به فروش برسد.
انتهای پیام/س

نظر شما