شناسهٔ خبر: 49374823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نیمی از پل‌های تخریب شده در سیل راز و جرگلان بازسازی شد

اقتصاد ایران: بجنورد-استاندار خراسان شمالی با اشاره به وقوع سیل در راز و جرگلان، گفت: ستاد بحران وزارت کشور، اعتباراتی برای جبران خسارات تخصیص داد که توانستیم بیش از نیمی از پل‌های تخریبی را بازسازی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی پیش از ظهر دو شنبه در جلسه بررسی مصوبات شهرستان راز و جرگلان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای ایجاد تعاونی مسکن باید تمامی قشرها در نظر گرفته شود و این شرایط حضور در تعاونی برای همگان فراهم باشد.

استاندار خراسان شمالی در ارتباط با ایجاد کتابخانه ای در شهر یکه سعود نیز گفت: مکانی تا یک هفته آینده برای ایجاد کتابخانه باید تعریف شود؛ نباید فقط منتظر ساخت کتابخانه باشیم.

وی ایجاد باجه بانکی یا وجود نمایندگی در مناطق فاقد بانک در شهرستان رازوجرگلان را ضروری دانست و افزود: مردم نباید برای امور روزمره بانکی خود دچار مشکل شوند؛ هدف اصلی دسترسی راحت تر مردم به بانک‌ها است.

شجاعی اولویت بندی، فازبندی و اجرایی شدن پروژه‌ها را الزامی دانست و گفت: پروژه‌های همچون راه و آب شرب برای شهرستان راز و جرگلان ضرورت دارد لذا بیشتر اقدامات باید در این حوزه رخ دهد.

استاندار خراسان شمالی به موضوع بروز سیل در این شهرستان و اقدامات انجام شده اشاره داشت و گفت: ستاد بحران وزارت کشور، اعتباراتی برای جبران خسارت سیل استان‌ها در نظر می‌گیرد که در سیل‌های اخیر این شهرستان توانستیم با اعتبارات مصوب و خرید میلگرد، بیش از نیمی از پل‌های تخریبی این منطقه را دوباره احداث کنیم.

وی مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی استان را ملزم به انجام اقدامات بیشتر در حوزه ابنیه کرد و افزود: به جز مسئله آسفالت راه، ابنیه هم باید مورد توجه و تاکید بیشتری قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی همچنین ایجاد پارک‌های ویژه بانوان در شهرستان راز و جرگلان را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز و فرهنگ هر منطقه، پارک بانوان باید ایجاد شود تا از این طریق بیشتر این پارک‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست در خصوص حوزه‌های آموزش و پرورش، گازرسانی، ایجاد بازارچه، عدم ساخت و سازهای غیر قانونی و طرح هادی بررسی‌های لازم صورت گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما