شناسهٔ خبر: 49374301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مختلف این استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز دوشنبه با صدور اطلاعیه و هشدار سطح زرد، پیش‌بینی کرد که با استقرار جریانات مرطوب و خنک شمالی، هوای مازندران از روز سه‌شنبه تا اواخر وقت پنجشنبه علاوه بر کاهش محسوس دما، با بارش متناوب باران، گاهی به صورت رگباری، وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق همراه است.

این سامانه جدید بارشی که مناطق مختلف مازندران به ویژه مناطق ساحلی، جلگه‌ای و دامنه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، علاوه بر احتمال آبگرفتگی در معابر عمومی، در ارتفاعات و محورهای کوهستانی با کاهش دید همراه است.

در این اطلاعیه ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از آبگرفتی معابر، از شهروندان نیز خواست تا در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

هواشناسی مازندران، شرایط جوی استان بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز جاری در مناطق غربی را نیمه ابری تا ابری گاهی با بارش باران ، وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق و در سایر مناطق را نیز صاف تا نیمه ابری و در اواخر روز به تدریج با افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده باران و احتمال وقوع رعد و برق پیش‌بینی کرد.
بیشینه دما نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۲۸ تا ۳۲ و در ارتفاعات نیز بین ۲۲ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر است.

طبق اعلام هواشناسی مازندران، اوج فعالیت این سامانه جدید بارشی که مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه خواهد بود بگونه ای که دمای هوا در طی این مدت در مقایسه با روز دوشنبه در مناطق ساحل و جلگه‌ای با سه تا چهار درجه بین ۲۴ تا ۲۹ و در ارتفاعات نیز با چهار تا پنج درجه کاهش بین ۱۶ تا ۲۳ درجه سانتگیراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

شرایط جوی مازندران در طی این مدت نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش نسبی دما، بارش متناوب باران، وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق پیش‌بینی شده است.
•بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۴ تا ۲۹ و در ارتفاعات بین ۱۶ تا ۲۳ درجه سلسیوس

هواشناسی مازندران، شرایط جوی استان در روز جمعه را صاف نیمه ابری و در بعدازظهر با افزایش ابر و به ویژه در غرب استان با احتمال رگبار پراکنده باران و بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای را نیز بین ۲۵ تا ۳۰ و در ارتفاعات را بین ۱۷ تا ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی کرده است.

هوای مازندران در روزهای شنبه و یک‏شنبه  هفته آینده نیز صاف نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر و بیشینه دما نیز در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با دو تا سه درجه افزایش به ۲۸ تا ۳۲ و در ارتفاعات با چهار تا پنج درجه افزایش به ۲۲ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییری نداشته است.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که گلوگاه با ۳۱.۷ درجه و آلاشت با ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنکترین شهرهای مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند. 

جدول پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران نیز نشان می‌دهد که وضعیت دریای خزر از ساعت ۲۰ امشب تا ساعت هشت صبح فردا مواج با باد نسبتا شدید همراه است و بیشترین طلوع ارتفاع موج نیز در مناطق ساحلی به ۱/۱ متر می‌رسد.  

نظر شما