شناسهٔ خبر: 49361699 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

حمله یمن به عربستان با موشک‌های بالستیک

صاحب‌خبر -
شبکه‌های خبری عربستان، روز گذشته اذعان داشتند یک منطقه در شرق و جنوب این کشور، هدف حمله موشک‌های بالستیک یمن بوده‌اند.
به گزارش ایرنا، ساعتی پس از شلیک این موشک‌ها، شبکه الاخباریه عربستان سعودی از شلیک موشک بالستیک به منطقه شرق عربستان خبر داد و برخی منابع نیز از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه نفت خیز دمام واقع در شرق این کشور خبر داده‌اند. همچنین تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که حاکی از اصابت موشک و وقوع انفجار در شرق عربستان است.
در حالی که ائتلاف سعودی مدعی است این موشک‌ها رهگیری شده و به هدف اصابت نکرده اند، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در بیانیه‌ای با تشریح عملیات «موازنه بازدارندگی هفتم» تأکید کرد: «در هفتمین عملیات بازدارندگی، تأسیسات مهم و پایگاه‌های نظامی دشمن سعودی هدف قرار گرفت.» به گفته او در این عملیات تأسیسات شرکت آرامکو در رأس التنوره منطقه الدمام با هشت فروند پهپاد «صماد۳» و یک فروند موشک بالستیک «ذوالفقار» هدف قرار گرفت. همچنین به تأسیسات آرامکو در مناطق جده، جیزان و نجران، حمله شد که در این عملیات از پنج فروند موشک بالستیک «بدر» و دو پهپاد «صماد۳» استفاده شده است.
در پی این حملات، منابع خبری گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی نیز ۲۷ بار استان مأرب و صعده یمن را بمباران کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما