شناسهٔ خبر: 68632666 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

المیادین:

در عملیات اربعین حزب‌الله ۲۲ نظامی صهیونیست کشته شدند

شبکه خبری المیادین پنجشنبه شب به نقل از منابع امنیتی اروپایی گزارش داد که در عملیات اربعین حزب الله علیه واحد ۸۲۰۰ اسرائیل ۲۲ نظامی صهیونیست کشته شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق از المیادین، منابع امنیتی اروپایی فاش کردند که حمله‌ای که جنبش حزب‌الله لبنان به یگان ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه گالیلوت انجام داد، با موفقیت بسیار بالا صورت گرفته است.

این منابع با تاکید براینکه حمله مذکور به کشته و زخمی‌شدن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها منجر شده است، گفتند: در پی این حمله ۲۲ نفر از نیروهای یگان اطلاعاتی اسرائیل در یگان ۸۲۰۰ کشته و ۷۴ نفر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کردند که فرمانده یگان ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی امروز استعفای خود را اعلام کرده است.

پیش تر نیز منابع موثقی به المیادین گفته بودند که حزب‌الله در عملیات «روز اربعین» موفق شد با قطعیت به واحد اطلاعات ۸۲۰۰ برسد و آن را هدف قرار دهد؛ عملیاتی که در پاسخ به ترور فرمانده ارشد مقاومت «فواد شکر» انجام گرفت.

این منابع با اشاره به اینکه حداقل ۶ پهپاد پرتاب شده توسط مقاومت اسلامی در لبنان موفق به نفوذ به پدافند هوایی رژیم صهیونیستی شدند، تاکید کردند: به طور کامل تائید شده است که ۶ پهپاد با دقت بالایی به اهداف خود در داخل پایگاه «گلیلوت» واقع در عمق اراضی اشغالی در نزدیکی تل‌آویو اصابت کرده‌اند.

علاوه بر این، منابع موثق به المیادین گفته‌اند که اشغالگران پس از عملیات، یک حلقه امنیتی شدید در اطراف پایگاه به عمق چندین کیلومتر ایجاد کرده‌اند.

به گفته این منابع، این حلقه امنیتی شدید چند ساعت به طول انجامیده است به طوری که «پرسنل نظامی و غیرنظامی به طور یکسان از نزدیک شدن یا ورود به پایگاه منع شدند».

منابع موثق همچنین به المیادین تاکید کردند: «عملیات روز اربعین با وجود سکوت کامل، امنیتی، نظامی و رسانه‌ای اسرائیل، موفقیت آمیز بوده است به گونه‌ای که جای هیچ تردیدی برای حزب‌الله باقی نماند.»

این در حالی است که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان ساعاتی پس از اجرای عملیات روز اربعین فاش کرد که هدف اول برای پاسخ به ترور و شهادت تعدادی از غیرنظامیان در حومه جنوبی بیروت، پایگاه «گلیلوت» وابسته به «واحد ۸۲۰۰» اطلاعات نظامی اسرائیل در نزدیکی تل‌آویو بود. هدف دوم این عملیات، پایگاه پدافند هوایی «عین شمر» بود که در ۷۵ کیلومتری لبنان و ۴۰ کیلومتری تل‌آویو قرار دارد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: تعداد قابل توجهی از پهپادها به این ۲ هدف رسیدند، در حالی که اشغالگران این موضوع را مخفی نگه می‌دارند، اما روزها و شب‌ها هستند که حقیقت ماجرا را آشکار می‌کنند.

نظر شما