شناسهٔ خبر: 49360824 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیانیه وزارت خارجه پاکستان

اجلاس مجازی همسایگان افغانستان به میزبانی پاکستان

پاکستان امروز میزبان نشست مجازی همسایگان افغانستان بود که با حضور نمایندگان کشور‌های همسایه به صورت مجازی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما، وزارت امور خارجه پاکستان در پی برگزاری اجلاس همسایگان افغانستان، بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه پاکستان درج شده، آمده است: پاکستان امروز میزبان نشست مجازی همسایگان افغانستان بود که با حضور نمایندگان کشور‌های همسایه به صورت مجازی برگزار شد. محمدصادق سفیر پاکستان و نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان، ریاست این جلسه را بر عهده داشت. کشور‌های چین، ایران، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در این اجلاس شرکت کردند.
در این اجلاس مجازی در مورد آخرین وضعیت افغانستان بحث و تبادل نظر شد. محمد صادق، ضمن خوشامدگویی به همتایان خود، بر اهمیت شکل دادن به یک رویکرد منطقه‌ای برای حل چالش‌های مشترک و استفاده از فرصت‌های جدید ناشی از یک افغانستان باثبات، تاکید کرد.
وی افزود یک افغانستان مرفه، آباد و صلح آمیز می‌تواند انگیزه بخش یکپارچگی اقتصادی، روابط قوی بین مردمی، افزایش تجارت و ارتباطات منطقه‌ای باشد.
نمایندگان کشور‌های همسایه افغانستان، در این نشست مجازی موافقت کردند که با یکدیگر در تماس نزدیک باشند.

شبکه تلویزیونی بی بی سی نیز درباره این نشست گزارش داد: پاکستان ریاست اجلاس مجازی همسایگان افغانستان را برعهده گرفت. در این اجلاس، کشورهای همسایه افغانستان از جمله چین و ایران شرکت کردند. در بیانیه رسمی این اجلاس آمده است کشورهای همسایه افغانستان اتفاق نظر دارند که صلح در افغانستان برای امنیت منطقه بسیار مهم است.
<div id="video-display-embed-code_6943947"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3212584/6943947?width=350&height=350"></script></div>

نظر شما