شناسهٔ خبر: 49357364 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحولات میدانی افغانستان

اسپوتنیک: مقاومت پنجشیر کنترل ارتفاعات را به دست گرفت

اسپوتنیک به نقل از سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر افغانستان اعلام کرد نیرو‌های این جبهه کنترل ارتفاعات پاریان در شرق استان پنجشیر را بار دیگر به دست گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر افغانستان اعلام کرد نیرو‌های این جبهه کنترل ارتفاعات پاریان در شرق استان پنجشیر را بار دیگر به دست گرفتند.
دشتی در توئیتر در این خصوص نوشت: «منطقه پاریان در استان پنجشیر کاملا از طالبان پاکسازی شده است». وی افزود: «مسیر حرکت دستکم یک هزار تروریست مسدود شد. در جریان تلاش‌ها برای فرار و عقب نشینی، همه ستیزه جویان توسط نیرو‌های مقاومت محاصره یا اسیر شدند. بسیاری از زندانی‌ها خارجی و اغلب آن‌ها پاکستانی هستند».
بلال کریمی سخنگوی طالبان روز جمعه اعلام کرد این گروه کنترل کامل پنجشیر را به دست گرفته است,، اما امرالله صالح اعلام کرد مقاومت در برابر طالبان ادامه دارد.

<div id="video-display-embed-code_6943331"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3212454/6943331?width=350&height=250"></script></div>

شبکه تلویزیونی المیادین نیز به نقل از سخنگوی نیرو‌های مخالف طالبان در استان پنجشیر ، از پس گرفتن کنترل شهرک پریان از طالبان خبر داد.
این در حالی است که نیرو‌های "احمد مسعود" از کشته شدن ۶۰۰ عضو طالبان در جریان مقابله با حمله آنان به پنجشیر خبر داده بودند.
یکی از سخنگو‌های این جبهه نیز گفت بیش از یک هزار عضو طالبان اسیر یا تسلیم شده اند و آن‌ها با حمله بزرگ نیرو‌های طالبان از چهار محور مقابله کرده اند.
پنجشیر مقر جبهه ملی مقاومت افغانستان به ریاست احمد مسعود و امرالله صالح رئیس جمهوری پیشین افغانستان است.
روز پانزدهم ماه اوت طالبان وارد کابل شد و همین امر موجب فروپاشی دولت مورد حمایت آمریکا شد. پس از خروج نهایی نیرو‌های آمریکایی از کابل در روز سه شنبه، طالبان کنترل کامل پایتخت افغانستان را به دست گرفت.
گزارش‌ها حاکی از آن است که پنجشیر تنها استان افغانستان است که پس از این رویداد‌ها همچنان با طالبان درگیر است.

نظر شما