شناسهٔ خبر: 49350264 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با افت ۳۷۸۰ واحدی شاخص کل رخ داد؛

نزولی شدن بورس در دومین روز هفته/ ۲۶.۴ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات بازار سهام

شاخص کل بورس امروز منفی شد و در پایان معاملات با افت ۳۷۸۰ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد ایستاد. شهامداران در بازار سهام مالکیت بیش از ۱۶ میلیارد سهم را دست به دست کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام در دومین روز هفته (یکشنبه) با افت شاخص کل بورس، قرمز پوش شد.

معاملات امروز با افزایش عرضه‌ها و نوسان قیمت سهم‌ها  در منفی آغاز شد؛ در ادامه با افزایش فشار عرضه در نمادهای بزرگ، شاخص کل بورس بیش از ۸۱۰۰ واحد عقب نشینی کرد، اما در نیمه دوم معاملات با افزایش تقاضا از افت شاخص کل کاسته شد اما در پایان منفی ماند.

شاخص کل بورس و فرابورس امروز منفی شدند، اما شاخص هم وزن سبز ماند که نشان می‌دهد نمادهای کوچک بازار مورد توجه خریداران قرار گرفته بود. در روزی که سهم‌های بزرگ بازار اکثرا منفی بودند و سهم های کوچک، وضعیت بهتری داشتند، بازار سهام با گرایشی مثبت به کار خود پایان داد.

در دومین روز هفته از ۳۳۱ نماد معامله شده در بورس، قیمت پایانی ۱۹۵ سهم (۵۹ درصد) مثبت و ۱۳۲ سهم (۴۰ درصد) منفی ماند، اما در فرابورس قیمت ۹۲ سهم (۶۷ درصد) مثبت و ۷۵ سهم (۵۴ درصد) منفی بود.

 

معامله گران امروز در بازار سهام ( بورس و فرابورس) مالکیت بیش از ۱۶ میلیارد و ۲۰۶ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام یک میلیون و ۷۷۲ هزار معامله دست به دست کردند.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه به بیش از ۲۶ هزار و ۴۱۸ میلیون سهم و اوراق مالی رسید. ارزش معاملات خرد هم حدود ۱۰ هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۲۵۶ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.

 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دومین روز هفته با افت ۳۷۸۰ واحدی به یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۲۷۰ واحد رسید اما شاخص هم وزن مثبت بود و با ۲۵۸۵ واحد رشد عدد ۴۶۷ هزار و ۱۶ واحد را ثبت کرد.

معامله گران در بورس بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۷۶ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۹۶۹ هزار نوبت و به ارزش ۸۶۴۷ میلیارد تومان را معامله کردند.

نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی پارس با بیشترین اثر منفی در افت شاخص بورس بیشترین نقش را داشتند.

 

شاخص کل فرابورس ایران نیز امروز منفی بود و با ۴۸ واحد کاهش به ۲۲ هزار و ۶۹۳ واحد رسید.

معامله گران در فرابورس بیش از ۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۸۰۳ هزار معامله و به ارزش ۱۷ هزار و ۷۷۱ میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای سرمایه گذاری صبا تامین، فولاد هرمزگان جنوب، صنعتی مینو، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر منفی و نمادهای فرابورس ایران و تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

 

انتهای پیام

 

نظر شما