شناسهٔ خبر: 49328984 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با رشد ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس؛

بازار سهام هفته را سبزپوش آغاز کرد/ ارزش معاملات در مرز ۲۵ هزار میلیارد تومان

بازار سهام در نخستین روز هفته سبزپوش بود به طوری که شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد رسید و ارزش معاملات بازار سرمایه نیز در مرز ۲۵ هزار میلیارد تومان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاملات بازار سرمایه امروز شنبه با گرایش مثبت و رشد تقاضا آغاز بکار کرد و با رشد ۲۰ هزار واحدی شاخص در در پایان معاملات سبز پوش شد.

شاخص بورس به عنوان نماگر بازار تا ۲۵ هزار واحد هم رشد داشت اما بازار سهام در ادامه و پس از آغازی مثبت و پرتقاضا شاهد عقب نشینی نسبی خریداران بود و از رشد شاخص کاسته شد.
 
 
معامله گران امروز در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بیش از یک میلیون و ۷۰۱ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۱۵ میلیارد و ۴۲۵ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.
 
ارزش کل معاملات بازار سرمایه به بیش از ۲۴ هزار و ۸۸۴  میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۱۰ هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۵۲۱ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.
 
 
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحد افزایش به یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۵۱ واحد رسید. شاخص هم وزن هم با ۹۰۵۴ واحد رشد در ارتفاع ۴۶۴ هزار و ۴۲۷ واحد ایستاد.
 
معامله گران در بورس بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۴۶ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام یک میلیون و۳۷ هزار نوبت و به ارزش ۸۷۹۸ میلیارد تومان را دادوستد کردند.
 
نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن وص.معدنی خاورمیانه، پتروشیمی نوری، معدنی و صنعتی چادرملو، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، پالایش نفت تهران و شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.
 
 
شاخص کل فرابورس ایران امروز با ۳۳۳ واحد رشد عدد ۲۲ هزار و ۷۴۲ واحد را ثبت کرد.
 
معامله گران در فرابورس بیش از ۴ میلیارد و ۹۷۹ میلیون سهم و اوراق مالی در ۶۶۳ هزار نوبت و به ارزش ۱۶ هزار و ۸۶ میلیارد تومان معامله کردند.
 
نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری صبا تامین، بیمه پاسارگاد، فرابورس ایران و تولید نیروی برق دماوند با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص فرابورس بیشترین نقش را داشتند.
 
 
انتهای پیام
 

نظر شما