شناسهٔ خبر: 49339358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گرانی قبض برق مشترکان خراسانی ناشی از افزایش مصرف است

مشهد- ایرنا- سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: دلیل اصلی گران شدن قبوض برخی از مشترکان در دوره اخیر، افزایش مصرف آنان و رعایت نکردن الگوی مصرف در تابستان است که تاثیر آن در افزایش مبالغ قبوض مشاهده می‌شود.

صاحب‌خبر -

حسن حشمتی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در خصوص اعتراض برخی مشترکان به افزایش قبوض برق افزود: چند سالی است که وزارت نیرو تعرفه برق مصرفی را هر سال هفت درصد افزایش می دهد و امسال نیز این افزایش در قبوض مشترکان اعمال شده است.

وی بیان کرد: افزون بر اعمال هفت درصدی افزایش تعرفه های برق در قبوض، در صورت عدم رعایت الگوی مصرف (۳۰۰ کیلووات ساعت در سه ماهه تابستان و ۲۰۰ کیلووات ساعت برای ۹ ماه دیگر سال) از سوی مشترکان، آنان باید مبلغی بیشتر به شرکت برق پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: الگوی مصرف مزبور ماهانه است و اگر مشترکی مصرفش بیشتر از این الگو باشد، مشمول افزایش قیمت قبض برق خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: بین ۷۰ تا ۷۵ درصد از مشترکان برق در خراسان رضوی الگوی مصرف را رعایت می کنند، اما در صورت عدم رعایت الگو و افزایش مصرف، هزینه آنان به صورت پلکانی افزایش یافته و در قبوض برق اعمال می شود.

وی با اشاره به انتشار برنامه زمان بندی قطعی برق هفته جاری از سوی شرکت توزیع برق مشهد اظهار داشت: هفته گذشته فقط قطعی برق مشهد طبق جدول زمان بندی خاموشی ها، در روزهای شنبه و یکشنبه اجرا شد که پیش بینی می شود این هفته جاری، خاموشی ها کمتر از هفته گذشته باشد.

حشمتی افزود: با این حال برنامه زمان بندی قطعی احتمالی برق شهر مشهد برای هفته جاری تدوین و در سایت شرکت توزیع نیروی برق مشهد به نشانی www.meedc.ir منتشر شده که امید است کمترین قطعی طبق جدول مزبور در این کلانشهر انجام گیرد.

وی بیان کرد: بخش های صنعت و کشاورزی خراسان رضوی طبق تفاهم نامه های منعقده همچنان مشمول کاهش مصرف برق و خاموشی های برنامه ریزی شده هستند.

به گزارش ایرنا، تعداد مشترکان برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است. تعداد مشترکان شرکت توزیع برق مشهد نیز یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر و طول شبکه در آن نیز حدود ۱۷ هزار کیلومتر است.

نظر شما