شناسهٔ خبر: 49340895 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گرانی قبض برق مشترکان خراسان رضوی ناشی از افزایش مصرف است

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: دلیل اصلی گران شدن قبوض برخی از مشترکان در دوره اخیر، افزایش مصرف آنان و رعایت نکردن الگوی مصرف در تابستان است که تاثیر آن در افزایش مبالغ قبوض مشاهده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن حشمتی سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی در خصوص اعتراض برخی مشترکان به افزایش قبوض برق گفت: چند سالی است که وزارت نیرو تعرفه برق مصرفی را هر سال هفت درصد افزایش می‌دهد و امسال نیز این افزایش در قبوض مشترکان اعمال شده است.

او افزود: افزون بر اعمال هفت درصدی افزایش تعرفه‌های برق در قبوض، در صورت عدم رعایت الگوی مصرف (۳۰۰ کیلووات ساعت در سه ماهه تابستان و ۲۰۰ کیلووات ساعت برای ۹ ماه دیگر سال) از سوی مشترکان، آنان باید مبلغی بیشتر به شرکت برق پرداخت کنند.


سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی ادامه داد: الگوی مصرف مزبور ماهانه است و اگر مشترکی مصرفش بیشتر از این الگو باشد، مشمول افزایش قیمت قبض برق خواهد بود.

بیشتر بخوانید


حشمتی بیان کرد: بین ۷۰ تا ۷۵ درصد از مشترکان برق در خراسان رضوی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، اما در صورت عدم رعایت الگو و افزایش مصرف، هزینه آنان به صورت پلکانی افزایش یافته و در قبوض برق اعمال می‌شود.

او با اشاره به انتشار برنامه زمان بندی قطعی برق هفته جاری از سوی شرکت توزیع برق مشهد تصریح کرد: هفته گذشته فقط قطعی برق مشهد طبق جدول زمان بندی خاموشی ها، در روز‌های شنبه و یکشنبه اجرا شد که پیش بینی می‌شود این هفته جاری، خاموشی‌ها کمتر از هفته گذشته باشد.
سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی تاکید کرد: با این حال برنامه زمان بندی قطعی احتمالی برق شهر مشهد برای هفته جاری تدوین و در سایت شرکت توزیع نیروی برق مشهد به نشانی www.meedc.ir منتشر شده که امید است کمترین قطعی طبق جدول مزبور در این کلانشهر انجام گیرد.

حشمتی اظهار کرد: بخش‌های صنعت و کشاورزی خراسان رضوی طبق تفاهم نامه‌های منعقده همچنان مشمول کاهش مصرف برق و خاموشی‌های برنامه ریزی شده هستند.

 

انتهای پیام//م.ج

نظر شما