شناسهٔ خبر: 49335332 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

برزیل- آرژانتین، امشب در انتخابی جام جهانی

آخر فوتبال!

روزنامه جوان

دو ماه پس از مصاف هیجان‌انگیز در فینال کوپا، برزیل و آرژانتین دوباره به هم رسیده‌اند، این بار دو تیم یک‌شنبه شب در سائوپائولو در یک بازی جذاب در انتخابی جام جهانی به مصاف هم می‌روند تا هواداران فوتبال در سراسر دنیا نظاره‌گر یک سوپرکلاسیکوی دیگر باشند؛ نبردی داغ که ضربان قلب‌ها را به بالاترین حد ممکن می‌رساند.

صاحب‌خبر -

دو ماه پس از مصاف هیجان‌انگیز در فینال کوپا، برزیل و آرژانتین دوباره به هم رسیده‌اند، این بار دو تیم یک‌شنبه شب در سائوپائولو در یک بازی جذاب در انتخابی جام جهانی به مصاف هم می‌روند تا هواداران فوتبال در سراسر دنیا نظاره‌گر یک سوپرکلاسیکوی دیگر باشند؛ نبردی داغ که ضربان قلب‌ها را به بالاترین حد ممکن می‌رساند.
نبرد سنتی برزیل و آرژانتین از آن دست بازی‌هایی است که کمتر هوادار فوتبالی آن را از دست می‌دهد، نبرد دو تیم همیشه مدعی که با نام‌های بزرگی که در ترکیب‌شان دارند، همیشه یک ۹۰ دقیقه دیدنی را برای فوتبالی‌ها ثبت کرده‌اند، حالا یک‌شنبه شب ورزشگاه معروف ماراکانا میزبان نبرد سلسائو و آلبی سلسته است؛ مسابقه‌ای معوقه از هفته ششم انتخابی جام جهانی قطر که قرار بود فروردین امسال برگزار شود، اما اوج گرفتن دوباره کرونا، آن را عقب انداخت تا امشب دو تیم مقابل هم قرار بگیرند.
برزیل بالای آرژانتین
تیته و اسکالونی در شرایطی شاگردان‌شان را برای رویارویی امشب آماده کرده‌اند که در جدول رده‌بندی انتخابی جام جهانی در برزیل مانند همیشه مدعیان درجه یک صعود هستند و رده‌های اول و دوم جدول رده‌بندی را در اختیار دارند، البته برزیلی‌ها بهتر از آرژانتینی‌ها کار کرده‌اند و نتایج درخشان‌تری گرفته‌اند، آن‌ها با هفت برد متوالی در هفت بازی که تا امروز برگزار کرده‌اند با ۲۱ امتیاز صدرنشین بلامنازع منطقه امریکای جنوبی هستند و با خیال راحت‌تری مسابقات‌شان را ادامه خواهند داد، هر چند آن‌ها ۱۱ بازی دیگر در انتخابی جام جهانی پیش رو دارند.
آرژانتینی‌ها اقتدار برزیلی‌ها را تا اینجای مسابقات نداشته‌اند، اما با ۱۵ امتیاز از هفت بازی که حاصل چهار برد و سه تساوی است در رده دوم گروه ۱۰ تیمی انتخابی جام جهانی قرار دارند. در چنین شرایطی دو تیم بدون باخت منطقه امریکای جنوبی در سائوپائولو با هم روبه‌رو می‌شوند؛ مسابقه‌ای که بازی رفت دو تیم در انتخابی جام جهانی است و فارغ از اهمیت امتیاز‌های آن برای رزرو بلیت قطر، از نظر حیثیتی برای این رقیب سنتی فوتبال دنیا، از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است.
برزیلی‌ها هشتمین برد متوالی را می‌خواهند
برزیلی‌ها در انتخابی جام جهانی در بهترین شرایط‌شان به سر می‌برند و امتیاز کامل آن‌ها در هفت بازی گذشته که با آمار فوق‌العاده‌ای به دست آمده است، زردپوشان تحت هدایت تیته را تبدیل به همان تیم ترسناک همیشگی کرده‌اند. برزیل بامداد پنج‌شنبه گذشته مقابل شیلی یک بر صفر با گل اورتون ریبرو به پیروزی رسید تا جایگاهش را در صدر جدول رده‌بندی انتخابی جام جهانی محکم‌تر از قبل کند. تیته پس از برد سخت برابر شیلی، تیمش را آماده بازی بزرگ امشب با آرژانتین و کسب هشتمین برد متوالی کرده است، البته برزیلی‌ها برای بازی با آلبی سلسته غایبان سرشناسی دارند که کار تیته را می‌تواند برای چیدن یک ترکیب برنده و کسب هشتمین برد متوالی برای زردپوشان سخت‌تر کند. قوانین کشور انگلیس که اجازه سفر بازیکنان شاغل در لیگ جزیره به کشور‌هایی که از نظر کرونا در وضعیت شدیدی هستند، نمی‌د‌هد، سبب شده است تیته مانند بازی با شیلی در بازی امشب هم ملی‌پوشان برزیلی شاغل در لیگ انگلیس از جمله پنج بازیکن اصلی‌اش مانند ادرسون، تیاگو سیلوا، فرد، ریچارلیسون و گابریل ژسوس را در اختیار نداشته باشد.
سلسائو انتقام می‌گیرد؟
برزیلی‌ها برای بازی امشب با انگیزه بزرگ به میدان می‌آیند؛ آن‌ها که ۲۰ تیر در فینال کوپا و در خانه یک بر صفر با گلی که دی ماریا وارد دروازه ادرسون کرد، یک بر صفر باختند تا جام را به جای نیمار، مسی روی سر ببرد. تنها کمتر از دو ماه پس از آن مسابقه، برزیل فرصت پیدا کرده است در رویارویی مجدد با آرژانتین، انتقام آن شکست تلخ را بگیرد؛ شکستی که سبب شد جام کوپا در سائوپائولو نماند و راهی بوئنوس آیرس شود، البته با وجود شکست برزیل در آخرین مسابقه با آرژانتین، آن‌ها در ۱۰ بازی آخر دو تیم، آمار بهتری مقابل حریف سنتی‌شان داشته‌اند و در ۱۰ بازی اخیر، برزیل صاحب پنج برد و آرژانتین چهار برد شده و یک بازی هم تساوی بوده است.
آلبی سلسته به دنبال تکرار فینال کوپا
در سوی دیگر آرژانتینی‌ها با کاپیتان مسی در بازی امشب برای تکرار پیروزی‌شان در کوپا به میدان می‌آیند. شاگردان اسکالونی اگر چه مانند برزیلی‌ها در هفت بازی اخیرشان باخت نداشته‌اند، اما با سه تساوی‌ای که کسب کرده‌اند، بین خودشان و برزیل صدرنشین یک فاصله شش امتیازی انداخته‌اند؛ فاصله‌ای که برد در بازی امشب می‌تواند آن را به سه امتیاز کاهش دهد، با این حال مسی و دیگر ستاره‌های آلبی سلسته، کار سختی برابر مدافعان سختکوش برزیل که تیم‌شان تنها دو گل خورده در هفت بازی داشته است، پیش رو دارند. آرژانتین که در آخرین بازی ۳ بر یک ونزوئلا را شکست داد، برخلاف برزیل، با اکثر ستاره‌هایش امشب در ماراکانا به میدان می‌رود و برخلاف تیته، اسکالونی دست بازتری برای چیدن ترکیب یک تیم برنده در بازی با برزیل خواهد داشت.

نظر شما