شناسهٔ خبر: 49313096 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲ مدال با ارزش سوغات روز دهم پارالمپیک توکیو / فردا، پایانی خوش در راه است

روز دهم رقابت‌های پارالمپیک توکیو با افتخار آفرینی و کسب ۲ مدال برای ایران به اتمام رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به روز‌های آخر پارالمپیک توکیو نزدیک می‌شویم و امروز نیز در روز دهم این رقابت‌ها نماینده‌های ایران به مراتب روز خلوت تری را نسبت به روز‌های گذشته پشت سر گذاشتند.

کاروان ایران امروز در چهار رشته تیر و کمان (ریکرو انفرادی)، پاراتکواندو، پارا دوچرخه سواری (جاده استقامت) و پارا دو و میدانی (پرتاب نیزه) به مصاف رقیبان خود رفت.

کاروان ایران در روز دهم پارالمپیک توکیو نیز خوش درخشید و توانست مدال کسب کند.

پارا دوچرخه سواری

مهدی محمدی نماینده ایران در مسابقات دوچرخه سواری استقامت جاده کلاس C ۴-۵ پارالمپیک توکیو به همراه ۲۴ رکابزن دیگر در خط شروع مسابقات پارالمپیک توکیو قرار گرفت.

در این رقابت‌ها که با برندگی شدیدی همراه بود محمدی در حالی که سه دور تا پایان رقابتش داشت به دلیل لغزندگی پیست به زمین افتاد و از ادامه مسابقه بازماند. چهار پارادوچرخه سوار دیگر نیز به همین دلیل از ادامه مسابقه بازماندند.

محمدی پیش از این در مسابقه تایم تریل جاده یازدهم شده بود.

مهدی محمدی

پارا دو و میدانی

حامد امیری نماینده ایران در رشته دو و میدانی (پرتاب نیزه) رقابت‌های پارالمپیک توکیو خوش درخشید و توانست مدال طلای این مسابقات را با رکورد شکنی به دست آورد.

امیری با ثبت رکورد ۳۱ متر و ۳۵ سانتی متر به مدال طلا رسید و رکورد پارالمپیک را جا به جا کرد.

امیری دهمین مدال طلای کاروان سردار دل‌ها در پارالمپیک توکیو را کسب کرد.

نماینده ایران در پرتاب اول رکورد ۳۱.۲۷ را به ثبت رساند. همچنین او در رکورد‌های بعدی ۲۹.۴۹، ۲۹.۹۹، ۳۱.۳۵ و ۲۸.۱۶ را زد و در نهایت مدال طلا را برای خود کرد.

حامد امیری

پارا تکواندو

مهدی پوررهنما نماینده وزن ۷۷- کیلوگرم پاراتکواندوی مردان ایران در رقابت‌های پارالمپیک توکیو با پیروزی مقابل حریف ترکیه‌ای خود توانست به نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کند.

پوررهنما در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های پاراتکواندو توانست حریف ترکیه‌ای خود را با نتیجه ۳۷ بر ۲۱ شکست دهد.

مهدی پور رهنما نماینده پارا تکواندوی کشورمان توانست در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۲۴ بر ۶ رقیب قزاقستانی خود را شکست دهد و به فینال رقابت‌های پارالمپیک توکیو صعود کند.

پوررهنما نماینده پر افتخار وزن ۷۵- کیلوگرم پاراتکواندوی ایران در فینال مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مقابل حریف مکزیکی خود و رنک یک جهان با نتیجه نزدیک ۲۶ بر ۲۰ شکست خورد و کسب مدال طلا بازماند، اما نهمین مدال نقره کاروان ایران را کسب کرد.

مهدی پوررهنما

تیر و کمان (ریکرو انفرادی)

کماندار پارالمپیکی کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی کمان ریکرو مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مقابل حریفی از آمریکا شکست خورد.

غلامرضا رحیمی در مرحله یک هشتم نهایی پارالمپیک توکیو به مصاف کوین ماتر از آمریکا رفت و با نتیجه ۶ بر ۵ و در تیر طلایی تن به شکست داد و از دور مسابقات حذف شد.

رحیمی که با صدرنشینی در مرحله تعیین رنکینگ و با رکوردی بالاتر از حدنصاب پارالمپیک به این مرحله از مسابقات رسیده بود، فردا در بخش میکس ریکرو با همراهی زهرا نعمتی به مصاف حریفان خواهند رفت.

غلامرضا رحیمی

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما