شناسهٔ خبر: 49314254 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

طلاهای کاروان پارالمپیک به ۱۰ رسید

دو رقمی شدیم

صاحب‌خبر -

دهمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو باز هم برای کاروان کشورمان مدال داشت. روز گذشته ایران در چهار رشته نماینده داشت. مسابقات دوچرخه‌سواری استقامت جاده کلاس C۴_۵ پارالمپیک توکیو در حالی زیر باران شدید برگزار شد که مهدی محمدی مهدی محمدی به همراه ۲۴ رکابزن دیگر در خط شروع مسابقه قرار گرفت. محمدی در حالی که سه دور تا پایان رقابتش داشت، به دلیل لغزندگی زمین خورد و از ادامه کار بازماند. علاوه بر محمدی چهار دوچرخه‌سوار دیگر هم به سرنوشت مشابهی دچار شدند. محمدی پیش از این در تایم تریل جاده یازدهم شده بود و در پیست تعقیبی انفرادی هم به مدال نرسیده بود.

اما در دوومیدانی رقابت‌های ماده پرتاب نیزه کلاس F54 برگزارشد و حامد امیری نماینده ایران در این رشته با پنج ورزشکار دیگر به رقابت پرداخت و در پایان مدال طلا را کسب کرد. امیری با رکورد ۳۱.۳۵ علاوه بر مدال طلا، رکورد پارالمپیک توکیو را نیز شکست تا یک قهرمانی خاطره‌انگیز را رقم بزند. او در پرتاب اول ۳۱.۲۷، در پرتاب دوم ۲۹.۴۹، در پرتاب سوم ۲۹.۹۹، در پرتاب چهارم ۳۱.۳۵، در پرتاب پنجم ۲۸.۱۶ را ثبت و در پرتاب ششم خطا کرد و به این ترتیب او دهمین طلای کاروان را در توکیو به دست آورد. امیری بعد از کسب مدال طلای پارالمپیک با بیان اینکه حدود سه ماه بدنسازی نداشتم و تنها پرتاب کردم گفت:«مصدومیت پشت بازو موجب شد تا من حتی اعلام کنم توانایی رسیدن به پارالمپیک را ندارم اما خدا کمک کرد و برگشتم. من پرتاب‌هایم را دلی و برای مردم انجام دادم و مدالم را نیز با عشق به سردار دل‌ها تقدیم می‌کنم. باید بگویم تمرینات سختی در دو سال پیش داشتم و از تمام کسانی که همراه و یاورم بودند تشکر کنم. این مدال تنها برای امیری نیست بلکه متعلق به تمام زحمتکشان ورزش پارالمپیکی ایران است.» او درباره رکوردشکنی خود گفت:«رکورد قبلی متعلق به یک ایرانی بود و افتخار می‌کنم به عنوان عضو کوچکی از ورزش، آن را به نام کشورم ارتقاء دادم. کسب مدال پارالمپیکی بسیار سخت‌تر از آیتم‌های مردان آهنین است.»

اما در رقابت‌های پاراتیروکمان، غلامرضا رحیمی یک شکست دور از انتظار را تجربه کرد. او در مرحله یک هشتم نهایی ریکرو مسابقات تیراندازی با کمان به مصاف کوین ماتر از آمریکا رفت و با نتیجه ۶ بر ۵ و در تیر طلایی تن به شکست داد. رحیمی که با صدرنشینی در مرحله تعیین رنکینگ و با رکوردی بالاتر از حدنصاب پارالمپیک به این مرحله از مسابقات رسیده بود، امروز در بخش میکس ریکرو با همراهی زهرا نعمتی به مصاف حریفانش خواهد رفت.

درنهایت در مسابقات پاراتکواندو مهدی پوررهنما نماینده وزن 75 کیلوگرم کشورمان نیز به مدال نقره رقابت‌ها رسید. او که در دور اول استراحت داشت، در نخستین دیدار خود فاتح سلیک از ترکیه را 37 بر 21 از پیش رو برداشت و در نیمه‌نهایی نورلان دومبایف از قزاقستان را با نتیجه قاطع 24 بر 6 شکست داد. دارنده چهار عنوان قهرمانی جهان در فینال با گراسیا لوپز از مکزیک با رنکینگ هفتم جهانی روبه‌رو شد و با نتیجه ٢۶ بر ٢٠ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

ناگفته نماند در روز نهم پارالمپیک توکیو ورزشکاران ایرانی در ماده‌های دوومیدانی، قایقرانی، تیروکمان، بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته رقابت کردند که حاصل آن یک مدال طلا و دو نقره بود. زهرا نعمتی در رشته تیروکمان توانست به مدال طلا برسد. این سومین مدال طلای نعمتی در ادوار پارالمپیک است. همچنین مهدی اولاد در پرتاب دیسک و علی پیروج در پرتاب نیزه صاحب مدال نقره شدند.

 

 

نظر شما