شناسهٔ خبر: 49310295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت: کارهای نکرده زیادی در نظام سلامت داریم

تبریز - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اجرای طرح‌های ناتمام حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: کارهای نکرده زیادی در این حوزه داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز جمعه در نشست با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بودجه نظام سلامت نسبت به هشت سال قبل پنج برابر شده است ولی این بودجه نیز به دلیل هزینه‌های زیادی که در این حوزه وجود دارد کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه نظام درمان بی‌در و پیکر، مشکلی از مردم حل نمی‌کند اضافه کرد: ما در پرونده الکترونیک سلامت در دنیا خیلی عقب هستیم،  از این نظر اطلاعات کامل نداریم و به دلیل شفاف نبودن درمان و تجویزهای غیر منطقی، مصرف دارو در کشور از متوسط جهانی بیشتر است.

وی اظهار کرد: ما باید به دنبال پرونده سلامت الکترونیک برویم و در نظام سلامت باید شایسته سالاری واقعی ایجاد شود و نباید دچار سیاسی‌کاری شویم چرا که نتیجه نمی‌دهد.

عین اللهی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از دانشگاه‌های پیشرو کشور است،  همیشه حرکتش رو به جلو بوده و ما هم در دولت آماده هستیم به آن کمک می‌کنیم.

وی بیان کرد: در مورد کرونا در کشور خیلی فراز و نشیب داشتیم، وزارت بهداشت جزئی از این سیستم بوده است و سایر ارگان‌ها هم در این مورد دخیل بودند. درحال حاضر در مورد کرونا باید خیلی محکم وارد صحنه شویم و جلوی ضرر را بگیریم و همه باید در این زمینه کمک بکنیم.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با کرونا باید از همه نیروهای مردمی و ظرفیت‌ها بهره ببریم خاطرنشان کرد: در روزهای آینده در مورد تامین واکسن مشکلی نخواهیم داشت و بهتر است در آذربایجان شرقی هم برای افزایش مراکز تجمیعی واکسن برنامه ریزی انجام شود.

دکتر عین االهی بر لزوم واکسیناسیون و قرنطینه هوشمند تاکید کرد و گفت: باید با رعایت شیب سنی، واکسیناسیون اقشاری مثل کارگران کارخانه‌ها و افراد موثر در اقتصاد در اولویت قرار گیرند.

هر کرونایی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، بهترین راه نجات افراد قبل از درگیری با بیماری کروناست، گفت: هر کرونایی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای نظام سلامت هزینه دارد و می‌توان با انجام اقدامات یاد شده جلوی هزینه‌های بیشتر را گرفت.
عین‌اللهی اضافه کرد: باید واکسیناسیون را جلو ببریم و حتی یک ثانیه را از دست ندهیم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز بسیار خوب عمل کرده است گفت: این دانشگاه در همه زمینه‌ها از جمله آموزش، پژوهش، توسعه فیزیکی، مواجهه با کرونا خیلی موثر وارد میدان شده است.

محمدرضا پورمحمدی افزود: آذربایجان شرقی دارای شرایط خاصی است،  مهاجر فرستی و پیری جمعیت کار را برای مقابله با ویروس کرونا سخت می‌کند، ولی هیچ وقت از شرایط فرار نکرده ایم.

وی ادامه داد: برای مقابله با ویروس کرونا همراهی خوبی در استان وجود دارد، در حال حاضر در پیک پنجم هستیم که تعداد بستری‌ها نسبت به پیک سابق کمتر است.  
استاندار در این نشست از وزیر بهداشت درخواست کرد تا اختیارات بیشتری به ستاد کرونا در استان‌ها بدهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این نشست با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: ما در زمینه توسعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز اقدامات زیادی انجام دادیم و حدود هزار پروژه را اجرا کرده ایم از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ساخت خانه‌های بهداشت اشاره کرد.  
دکتر صومی افزود: تاکنون در آذربایجان شرقی به ۳۵ درصد جمعیت واکسن کرونا تزریق شده و ۱۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در این استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت در سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی،   از مراکز واکسیناسیون، درمانی و خوابگاهی استان دیدار کرد.  

نظر شما