شناسهٔ خبر: 49309346 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ذهنیت منفی در ذهن مردم از احزاب شکل گرفته است

فعال سیاسی اصلاح طلب به تشریح برخی از مسائل حزب گرایی در کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -

احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ایران  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتقادات مردم از حزب گرایی در کشور بیان کرد: متاسفانه در جامعه ایرانی هر پدیده مدرنی که ایجاد می‌شود در ابتدا بازخورد منفی را در جامعه ایجاد می‌کند، همچنین به این دلیل که فرهنگ جامعه مدرن را به همراه خود ندارد باعث شده تا یک شکل ناهمگونی از آن پدیده در کشور ما اجرا شده است.

او ادامه داد: سابقه تحزب در کشور ما همزمان با نهضت مشروطه بوده است و قبل از آن شاهد این موضوع نبودیم و برخلاف بسیاری از کشورها که اشکالی از این عالیت‌های حزبی را شاهد بوده‌اند، بعد از اینکه حزب وارد ایران شد، بدلیل اینکه سازو کارهایش به خوبی وارد ایران نشد ذهنیتی که مردم از آن داشتند این بود که احزاب صرفا به فکر خودشان هستند.

شریف یادآور شد: در مقطعی هم شاهد بودیم که حزب توده علنا وابستگی خود را به کشورهای خارجی اعلام کرد و اینها باعث شد که ذهنیت منفی از حزب و تحزب در کشور ایجاد شود و بعدها هم حتی بعد از انقلاب هم به صورت رسمی تبلیغات منفی در زمینه فعالیت حزبی رواج پیدا کرد که از تریبون‌های رسمی هم تبلیغ می‌شد؛ موضوعی که باعث شد فضای سیاسی ایران  دچار یک هرج و مرج و ولنگاری شود تا مشخص نشود که این فعالیت سیاسی به چه صورت باید انجام شود.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ایران، بیان کرد: این موضوع برخلاف این است که احزاب برنامه ارائه می‌دهند و مجبور هستند که در قبال آن فرد مسئولیت پذیری هم داشته باشند. این اتفاق‌ها باعث شده است که هرچند از سوی احزاب هم حمایت شوند اعلام می‌کنند که می‌خواهند مستقل باشند و نه به احزاب و سایر طیف‌ها پاسخگو نیستند؛ این شکل نامطلوبی از فعالیت‌های حزبی است که باید از این مسیر خارج شویم.

فعال اصلاح طلب تشریح کرد: یک نفر از دوستان مثال درستی در این زمینه نقل کرده بود که چپ و راست هم نداشته و هرکدام از این افراد از نردبان احزاب بالا می‌روند و یک لگدی هم به این نردبان می‌زنند و باقی دوستان هم به مراد خود رسیده‌اند؛ بنابراین علت عدم استقبال مردم از احزاب ذهنیت تاریخی شان از این موضوع است و این دوستان هم که به مسئولیت می‌رسند و می‌خواهند پاسخگوی مجموعه نباشند خود را فردی مستقل اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما