شناسهٔ خبر: 49003126 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فعالیت‌های اجتماعی معمولا بر دوش NGOها و سازمان‌های مردم نهاد است نه احزاب سیاسی/ فعالیت‌های اجتماعی نباید ماهیت سیاسی پیدا کنند

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره لزوم تشکیل احزاب اجتماعی در کشور توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم وجود احزاب اجتماعی در کشور، بیان کرد: ماهیت فعالیت احزاب، سیاسی است و فعالیت های اجتماعی معمولا بر دوش ngo و سازمان های مردم نهاد است. اینها طبعا می‌توانند باهم ارتباط ارگانیک داشته و یکدیگر را پشتیبانی کنند، ولی اگر فعالیت های اجتماعی ماهیت سیاسی پیدا کنند، از حالت کارشناسی خارج شده و در راستای اهداف جریان های سیاسی قرار می گیرند.

او ادامه داد: البته درست است که احزاب باید به عنوان متولیان مدیریت فضای سیاسی  برای حوزه های مختلف از جمله حوزه اجتماعی و فرهنگی برنامه داشته باشند؛ ولی با این حال ورود مستقیم‌شان به این عرصه‌ها آسیب زاست، اما می‌توانند در قالب کمیته‌های مختلف به تصمیم گیران دولتی در این حوزه راهکار ارائه دهند؛ اما اینکه صرفا به عنوان یک حزب اجتماعی فعالیت کنند با ماهیت و فلسفه وجودی احزاب مغایرت دارد.

شریف درباره تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در کشورمان افزود: ما در دوره دولت اصلاحات شاهد ایجاد ngo های بسیار زیادی بودیم، اما به سبب اخذ مجوز محدود شدند و صرفا یکسری نهادهای کاغذی شدند. ما در حال حاضر در عرصه قانون گذاری خلعی در این باره شاهد نیستیم و می‌توانیم از فعالیت‌شان حمایت کنیم به خصوص ngo هایی که مخصوص جوانان و فعال در حوزه های مختلف است می‌توانند در ترمیم آسیب های اجتماعی کمک های شایانی به ما کنند.

فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: هر چند ما در جلساتی که با رحمانی فضلی وزیر کشور حدود یک سال پیش در قالب شورای مرکزی خانه احزاب ایران داشتیم شاهد بودیم که او از احزاب هم کمک می خواست تا به حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود کنند، ولی وظیفه اصلی ما باید هدایت به سمت ngo ها و جلب مشارکت جوانان تحصیلکرده باشد و مهم ترین مقوله در این زمینه حایت حداکثری دولت است، زیرا اینها غالبا توانایی مالی چندانی ندارند و برای هر حرکتی در جامعه هم نیاز به پشتیانی مالی داریم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما