شناسهٔ خبر: 49271918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برقراری ۳۱ هزار ارتباط تلفنی با اورژانس ۱۱۵ در کردستان /امدادرسانی به ۵۲۵ مصدوم

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۳۱ هزار و ۷۰۰ تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ در مردادماه سال جاری برقرار شده است.

صاحب‌خبر -

رضا پیرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: ۵ هزار و ۷۰۱ مأموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها توسط اورژانس ۱۱۵ در مردادماه سال‌جاری در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۹۲۲ ماموریت از این تعداد مربوط به بیماری‌ها بوده است، گفت:یک‌هزار و ۷۳ مورد  از کل مأموریت انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و ۷۰۶ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

پیرا اذعان کرد: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد ۹۷۶ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۱۲۰ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در مدت زمان عنوان شده به یک‌هزار و ۱۶۴ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۴۹۵ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمات یاد شده ۱۱۷ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

پیرا از برقراری ۳۱ هزار و ۷۰۰ تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ در مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد، پنج هزار و ۷۰۱ مورد منجر به انجام ماموریت امدادرسانی به بیماران و مصدومان در مدت زمان مذکور شده است.

وی در پایان تعداد ماموریت‌های انجام شده مربوط به اورژانس‌ زنان را ۲۸ مورد اعلام نمود و یادآور شد: در ادامه ماموریت‌ها نیروهای این مرکز به ۵۲۵ نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و تنفسی در یک ماه گذشته در استان خدمات اورژانسی ارائه داده‌اند.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما