شناسهٔ خبر: 69422610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

در دومین روز هفته پدافند غیرعامل اجرایی شد؛

رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به کاری مولّدهای برق اضطراری ادارات استان سمنان

سیزدهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به کاری مولّدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری، در هفته پدافند غیرعامل به اجرا درآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در حاشیه این رزمایش بیان کرد: هـدف اصلی این برنامه، سـنجش ارزیابی و آمادگی دستگاه های اجرایی است تا در صورت قطع برق سراسری در شرایط خاص بحرانی، مولّدهای برق اضطراری وارد مدار شوند.
سیدمحمد حسینی نژاد با اشاره به این که رزمایش سراسری قطع برق، از سوی شرکت توانیر و به صورت کشوری برنامه ریزی و ابلاغ گردیده یادآور شد: براساس اعلام مرکز فرماندهی این رزمایش، برق مراکز مهم، بدون اطلاع قبلی قطع و میزان آمادگی دستگاه های موردنظر در مواقع بحران و قطع برق، برای بهره گیری سریع از دیزل ژنراتور ارزیابی شد.
وی اظهار کرد: این رزمایش که با شعار"پدافند غیرعامل، تدبیر امروز امنیت فردا" و با رمز "یا الله" به صورت همزمان در شهرستان های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان به انجام رسید و برق ۱۳ مرکز در یک زمان خاص قطع شد.
وی گفت: براسـاس هماهنگی به عمل آمده از طریق ستاد راهبری رزمـایش این شرکت، تیم‌های عـملیاتی شامل کارشناس، تکنسین ها و نیروهای عملیاتی در قالب شش گروه مجموعاً با تعداد ۱۶ نفر به محلهای تعیین شده رزمایش اعزام گردیدند.
وی خاطرنشان ساخت: رزمایش نیز با حضور معاون هماهنگ کننده، معاون مهندسی و مدیر انرژی و پدافند غیرعامل سپاه قائم استان سمنان، نماینده پدافند غیرعامل استانداری، جانشین مدیرعامل، رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای استان، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت برق منطقه ای استان، رئیس شورای هماهنگی مدیران بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نور و حضور ۲۶ نفر از عوامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در ارتباط ویدئو کنفرانسی با شرکت توانیر با فرمان سردار دکتر جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور آغاز گردید که با قطع برق این ۱۳ مرکز، دیزل ژنراتورها با میانگین ۱۰ الی ۲۰  ثانیه وارد مدار شده اند و پس از انجام موفقیت آمیز این مانور، بعد از ۱۵ دقیقه کارکرد، مجدداً برق دستگاه های مربوطه به شبکه سراسری متصل شد.
حسینی نژاد افزود: همچنین در این رزمایش برق ساختمان مرکزی شرکت توزیع برق استان سمنان نیز قطع و آمادگی دیزل ژنراتور این ساختمان در مواقع بحران مورد ارزیابی قرار گرفته شد.

نظر شما