شناسهٔ خبر: 49267442 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

۳۸ میلیون بازدید یکتا از مراسم مذهبی در پلتفرم‌های داخلی

آیین قدردانی از رسانه‌های صوت و تصویر برگزیده در طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» ۱۴۰۰ با حضور رئیس ساترا، قائم مقام سازمان تبلیغات، مدیرعامل خانه مداحان و نماینده رسانه‌های برگزیده، سه شنبه ۹ شهریورماه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا؛ در ابتدای این مراسم، مدیرکل صدور مجوز ساترا آماری از حضور رسانه‌ها و بازدید کاربران از طرح خیمه‌های رسانه‌ای در محرم ۱۴۰۰ ارائه کرد. 

افزایش ۷۰ درصدی بازدید از مراسم مذهبی در پلتفرم‌های داخلی

محمدرسول حاج اوقلی گفت: دو سیاست مهم ساترا در طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» عبارت است از: سوق دادن رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر به‌سمت ایجاد بستر بهره‌مندی عزاداران حسینی از مراسم در شرایط شیوع ویروس کرونا و تقویت حاکمیت رسانه‌ای داخلی و ایجاد جایگاه اصلی برای رسانه‌های صوت و تصویر داخلی در سبد مصرف کاربر ایرانی. 

وی در ادامه از حضور مؤثر ۹ رسانه صوت و تصویر فراگیر در طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: هیئت آنلاین، هروتا، شرجی، هرمزگان تی‌وی، آی‌گپ، آپارات، تلویدیو، فیلیمو، سروش پلاس از جمله رسانه‌هایی بودند که در محرم ۱۴۰۰ چراغ طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» را در قالب پخش مراسم مذهبی و تولید محتوای حرفه‌ای روشن نگه داشتند. 

به گفته حاج اوقلی، مراسم بیش از ۳۹۵۰ هیئت مذهبی در دهه اول محرم در پلتفرم‌های داخلی منتشر شد که نسبت به سال قبل افزایش ۹۵ درصدی داشته است. 

همچنین در این ایام، میانگین بازدید یکتای روزانه از این پلتفرم‌ها، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ بازدید بوده که نسبت به سال قبل رشد ۷۰ درصدی داشته است. 

بیشترین بازدید یکتای روزانه در شب عاشورا نیز بیش از ۷میلیون بازدید بوده که رشد ۷۸ درصدی نسبت به رکورد سال قبل را نشان می‌دهد. 

به گفته مدیرکل صدور مجوز ساترا، در مجموع بیش از ۳۸ میلیون بازدید یکتا از مراسم مذهبی در پلتفرم‌ها در دهه اول محرم ثبت شده که رشد ۷۱ درصدی نسبت به سال قبل داشته است. 

ارائه خدمات مذهبی در پلتفرم‌های داخلی باید ادامه دار باشد

در ادامه این مراسم، سید محمدصادق امامیان، رئیس ساترا با تقدیر از رسانه‌های برگزیده در این طرح اظهار داشت: طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» که از سال گذشته آغاز شده توانسته در فضای کرونایی کنونی به سلامت مردم کمک موثری کند. 

وی افزود: این حرکت رو به جلو بوده و ما امیدواریم کرونا هرچه زودتر تمام شود ولی حرکت رو به جلو پلتفرم‌های داخلی در پوشش مراسم مذهبی ادامه‌دار باشد. 

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم این حرکت برگشت به عقب ندارد، زیرا جا انداختن رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر داخلی در کشور یک خدمت فرهنگی و اجتماعی مهم و مورد نیاز جامعه است و مسیر ارائه خدمات مذهبی در این پلتفرم‌ها باید ادامه‌دار باشد. 

طرح خیمه‌های رسانه‌ای مبتنی بر اندیشه مترقی اسلامی است

حجت‌الاسلام حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات در ادامه اظهار کرد: طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» و ابتکارات در این حوزه حرکت قابل تقدیری است که از مبانی مبتنی بر اندیشه مترقی اسلامی نشات می‌گیرد. 

وی افزود: خوشبختانه طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» و هماهنگی میان متولیان این حوزه برای انتشار مراسم مذهبی از طریق رسانه‌های صوت و تصویر داخلی باعث شد فضای مجازی که قتلگاه حقیقت بود به جولانگاه حقیقت تبدیل شود.

نظر شما