شناسهٔ خبر: 49262097 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توافق ارتش سوریه و عناصر مسلح بر سر آتش بس ۳ روزه در درعا

توافق میان ارتش سوریه و عناصر مسلح با میانجی‌گری طرف روس، بر سر آتش‌بس سه روزه در درعا به توافق رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، یک منبع سوری از توافق میان ارتش سوریه و عناصر مسلح بر سر آتش‌بس در درعا خبر داد و اعلام کرده است که؛ ارتش سوریه و عناصر مسلح با میانجی‌گری روسیه بر سر آتش‌بس سه روزه در استان درعا واقع در جنوب سوریه به توافق رسیده اند.

براساس این گزارش، کمیته امنیتی و نظامی ارتش سوریه پس از برگزاری نشست با سرشناسان شهر درعا و همچنین دیدار و گفتگو با فرماندهان گروه‌های مسلح در منطقه درعا البلد بر سر بند‌های نقشه راه، درباره آتش‌بس و توقف درگیری‌ها بین نیرو‌های سوری و عناصر مسلح در این منطقه به توافق دست یافتند.

براین اساس، آغاز عملیات خروج تروریست‌های مخالف با توافق، تحویل سلاح و قرار دادن مناطقی در محله‌های درعا البلد در اختیار ارتش سوریه و روسیه از جمله مفاد این توافق است.

شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرده است که؛ توافق آتش‌بس در درعا به مدت سه روز آغاز و از روز چهارشنبه وارد مرحله اجرای خواهد شد و طبق آن نیرو‌های نظامی روسیه از روز چهارشنبه برای تثبیت آتش‌بس وارد درعا البلد می‌شوند.

تروریست‌ها با راکت و خمپاره و همچنین تیربار و تک تیراندازها به محله‌های مسکونی و مراکز بازرسی ارتش سوریه حمله کردند اما ارتش سوریه بلافاصله به این تجاوز‌ها پاسخ داد و با حملات توپخانه‌ای و راکتی مناطقی را که تروریست‌ها حملات خود را از آنجا انجام داده بودند، هدف قرار داد.

تروریست‌ها در روز‌های اخیر حملات خود را به محله‌های مسکونی افزایش داده اند تا همه راهکار‌ها و تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل‌های مسالمت آمیز را به چالش بکشند. تروریست‌ها با سرنوشت کسانی که گروگان گرفته اند و از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند بازی می‌کنند.

روز یکشنبه نیز بر اثر اصابت یک راکت شلیک شده از سوی تروریست‌ها در درعا البلد به این مناطق یک نیروی امنیتی به شهادت رسید و دو تن دیگر زخمی شدند.

پس از آن، گروه‌های تروریستی محله‌های مسکونی و پایگاه‌های ارتش سوریه را در درعا هدف قرار دادند که به شهادت ۴ نیروی ارتش و زخمی شدن ۱۵ نظامی دیگر منجر شد. همچنین بر اثر این حملات تروریستی یک دختر بچه و مادرش زخمی و به بیمارستان «ملی» در درعا منتقل شدند.

ارتش سوریه فورا به این حملات تروریست‌ها پاسخ داد و سکو‌های پرتاب راکت و خمپاره تروریست‌ها را در چند منطقه هدف قرار داد.

در هفته‌های اخیر، سلسله جلساتی میان عناصر مسلح مستقر در استان درعا و ارتش سوریه با میانجیگری طرف روسی برگزار شد که هدف آن برقراری آتش بس در درعا بود که همزمان با وقوع درگیری‌های پراکنده در نقاط مختلف استان درعا موضوع این توافق آتش‌بس به کلی متوقف شده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما