شناسهٔ خبر: 49240472 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ابعاد تازه ای از رسوایی بدافزار پگاسوس

بد افزار پگاسوس یک بد افزار جاسوسی است که از طریق آن کشور‌های خریدار، از روسای جمهور، فعالان حقوق مدنی، خبرنگاران و سیاستمداران جاسوسی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما از برلین؛ بد افزار پگاسوس ساخت شرکت صهیونیستی ان.اس.اُ ؛ یک بد افزار جاسوسی است که از طریق آن کشور‌های خریدار، از روسای جمهور، فعالان حقوق مدنی، خبرنگاران و سیاستمداران جاسوسی می‌کنند.

<div id="video-display-embed-code_6917647"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3207127/6917647?width=350&height=250"></script></div>


این بد افزار با ورود به گوشی تلفن همراه از طریق یک پیامک یا تماس ناشناس، می‌تواند همه پیام‌ها، تماس‌ها، چت‌ها، مکان نما، عکس و فیلم و حتی از دوربین و میکروفون گوشی جاسوسی کند.
نخستین نسخه این بد افزار جاسوسی در سال ۲۰۱۶ میلادی کشف شد که برای آنکه وارد گوشی هوشمند شود؛ گیرنده باید روی یک لینک یا پیامک کلیک می‌کرد، اما در نسخه‌های پیشرفته‌تر ورود این نرم افزار نامحسوس است.
با وجود آنکه جاسوسی از برخی مقامات اروپایی مانند مکرون رئیس جمهور فرانسه و سیزده مقام این کشور فاش شده است، اما آن‌ها در قبال چنین رسوایی بزرگی به نوعی سکوت کرده اند.
شرکت ان.اس.اُ با وجود آنکه اعلام کرده از اطلاعات کاربران برای مقاصد جاسوسی استفاده نکرده است، اما فعالان سیاسی معتقدند وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به این اطلاعات دسترسی داشته است.
کشور‌هایی که بیشترین استفاده را از این نرم افزار انجام داده اند جمهوری آذربایجان، بحرین، مجارستان، هند، قزاقستان، مکزیک، مراکش، عربستان سعودی و امارات هستند.

امیر شجاعی

نظر شما